Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دفتر نمایندگی جمعیت ایمنی راه‌ها در حال حاضر در ۲۶ استان کشور راه اندازی شده و حدود ۲۰ هزار نفر عضو ثبت‌نام شده دارد که آذربایجان غربی نیز به این جمع افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: آموزش به افرادی که آسیب‌پذیر یا بهره‌بردار هستند، از برنامه‌های محوری این جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف این سازمان مردم نهاد حمل و نقل بدون حادثه بوده و در بحث ایمنی و کاهش حوادث به موضوعات سخت افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد و نجات  می پردازد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: عوامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات جاده ای دارند و با شروع به کار این جمعیت، طرفداران ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی در این خصوص باید بیشتر انجام شود.

جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، سازمان مردم نهاد داوطلبانه غیر دولتی، غیر سیاسی و غیرانتفاعی است.

تغییر نگرش ها در جامعه، حساس کردن افکار عمومی و مسئولان با ایجاد باورهای ملی نسبت به کاهش حوادث رانندگی، افزایش ایمنی تردد با توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیکی، تلاش همه جانبه برای جلب توجه دولت، عموم مردم جهت کمک به آسیب دیدگان حوادث رانندگی و تلاش برای نهادینه کردن آموزش در مقوله ایمنی حمل و نقل از مهمترین اهداف تشکل مردم نهاد جمعیت طرفداران ایمنی راه‌هاست.

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است؛ در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی راهداری آذربایجان غربی ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی