Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، مهدی محمودی بابیان اینکه اتباع خارجی که در مراسم اربعین شرکت می‌کنند در دو بخش دسته‌بندی می‌شوند، اظهار داشت: دسته اول اتباع مقیم کشور ایران و دسته دوم اتباع بیگانه هستند که از طریق ترانزیت وارد ایران و سپس به عراق اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در مراسم اربعین امسال ۳۰۰ هزار اتباع مقیم ایران و بیگانه به کربلا سفر کنند، افزود: اتباع مقیم ایران که دارای دفترچه اقامت هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه صیام در دفاتر خدمات اتباع ثبت‌نام و سپس در سامانه سماح ثبت‌نام انجام و مقدمات قانونی سفر فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بابیان اینکه داشتن روادید از لازمه‌های ورود اتباعی است که به‌صورت ترانزیت وارد ایران می‌شوند، خاطرنشان کرد: مرز شلمچه به‌عنوان مرز ویژه برای خروج تمامی اتباع از کشور ایران قرارگرفته است.

محمودی با تأکید بر اینکه زائران باید مقرارت هر دو کشور ایران و عراق را رعایت کنند، یادآور شد: جمعیت زائران اتباع نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشتنه و در حال حاضر ۱۰۲ هزار نفر اتباع مقیم ایران برای شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کردند.

وی بابیان اینکه ۸۰ هزار نفر از این اتباع از کشور خارج‌شده یا در حال خروج هستند، اعلام کرد: بخش عمده‌ای از اتباع بیگانه‌ای که وارد ایران می‌شوند از کشورهای پاکستان و افغانستان است و آمار ورودی زائران در این بخش ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 4744154

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 مهدی محمودی زائران اربعین اتباع خارجی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر گرگان زائران اربعین شیراز قزوین گردشگری شهرکرد بیرجند نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

یک هزار و ۵۰۰ زائر تا پایان سومین روز عملیات انتقال زائران حج عمره در سال جاری، با پروازهای “هما” از فرودگاه‌های‌ حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند.

به گزارش روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، تا پایان سومین روز عملیات حج عمره، تعداد یک هزار و ۵۰۰ زائربا پروازهای “هما” از فرودگاه‌های‌ حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند.

پروازهای اعزام زائران حج عمره از سوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • ببینید | عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان
  • فیلم/ عزیمت رئیسی از لاهور به کراچی
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم