Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: در پی تحصن یکی از متقاضیان دوره دکتری دانشگاه تهران که صبح امروز در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه صورت گرفت رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر این که عدم پذیرش دانشجوی معترض در دوره دکتری به دلیل مسائل سیاسی و اخلاقی صحیح نیست گفت: این دانشجو در ارزیابی‌های علمی حد نصاب لازم برای پذیرش در دکتری را کسب نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود آقایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تحصن اعتراضی یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران به دلیل محرومیت از تحصیل در دوره دکتری این دانشگاه اظهار کرد: این دانشجو همانند سایر داوطلبان دکتری به مصاحبه عملی و علمی در دانشگاه دعوت شد اما براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مصاحبه علمی و روزمه در نهایت نتوانست نصاب لازم را در دوره روزانه دکتری دانشگاه تهران کسب کند. در واقع این دانشجو متقاضی دوره‌های شبانه و غیره نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون، 50 درصد ارزیابی دانشجویان دکتری در سازمان سنجش و آموزش کشور اتفاق می‌افتد و داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون کتبی به منظور انجام مصاحبه و بررسی‌های علمی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشجویان در بررسی‌های علمی باید بتوانند 25 درصد نصاب لازم را کسب کنند که البته این دانشجوی معترض رشته حقوق که متقاضی پذیرش در دو رشته جامعه شناسی و مسائل ایران در دوره دکتری بودند در گرایش ایران نمره 23.6 و در گرایش جامعه شناسی 23 را کسب کرد بنابراین هیچ اعمال نظری در مورد او صورت نگرفته است.

دکتر آقایی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های علمی داوطلبان به هیچ عنوان مسائل سیاسی و اخلاقی آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه تنها صلاحیت علمی آنها بررسی می‌شود در واقع کارگروه علمی شناختی از پرونده‌های آنها ندارند.

وی در پایان با تاکید بر این که دانشجوی معترض پذیرفت که در مصاحبه علمی نمره لازم را کسب نکرده است، گفت: شکایت ایشان این بود که دانشکده نمره داوطلبان را بر روی نمودار مورد ارزیابی قرار داده در نتیجه دانشجویانی که شرایط لازم را کسب نکردند توانستند در این دوره پذیرش شوند. در واقع این دانشجو مدعی است که مسئولان حراست دانشگاه مانع این شدند که او نیز مشمول نمودار فوق شود که البته این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست.

به گزارش ایسنا، از صبح امروز یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران و دبیر اسبق شورای صنفی مرکزی تهران با به دست گرفتن پلاکاردی در مقابل ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به نشانه اعتراض پلاکاردی در دست داشت و مدعی بود که به دلیل ستاره دار شدن از پذیرش او در دوره دکتری حقوق دانشگاه تهران ممانعت شده است. در نتیجه در اعتراض به عدم پیگیری وزارت علوم، سازمان سنجش و مسئولان دانشگاه تهران نسبت به رفع ستاره داری و محرومیت تحصیلی در برابر کتابخانه مرکزی این دانشگاه تحصن کرده است.

برچسب ها: دانشگاه تهران ، دانشجوی ستاره دار ، اعتراض ، دانشگاه

منبع: خرداد

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشجوی ستاره دار اعتراض دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با انتشار توضیحی، نسبت به برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره بهره‌مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این دانشکده، واکنش نشان داد.

متن توضیح روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به این شرح است:

باسمه تعالی

در پی انتشار هدفمند برخی اخبار در خصوص انتصابات صورت گرفته در دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به استحضار عموم دانشگاهیان می‌رساند که دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است. برای تحقق اهداف مذکور، شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده تشکیل گردیده است که برخی از کارکردهای مورد انتظار این شورا عبارتند از:

• سیاستگذاری و نیازسنجی برای جذب هیئت علمی دانشکده بر اساس سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه تهران؛
•  تعیین راهبردها برای متمرکزسازی و ایجاد پایگاه علمی، پژوهشی، تخصصی و همچنین اجرایی در راستای بهبود نقش‌پذیری خانواده در نظام اجتماعی در قالب نگرش خانواده به مثابه بنیان اجتماع.
• تجمیع میان رشتگی‌های موجود در حوزه مطالعات خانواده و رشته‌های مشابه
• زیست بوم‌سازی و توسعه چندبعدی فعالیت‌های مرتبط با خانواده، زنان و جمعیت
• توسعه مطالعات میان رشتگی با هدف قرار دادن محور سلامت خانواده از منظرهای سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، روحی، معنوی و فکری
• طراحی الگوهای علمی و نهادهای پژوهشی برای توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی بر پایه و محوریت خانواده
• تقویت مشارکت اجتماعی خانواده محور و زنان در مواردی همچون نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد خانواده محور و کارآفرینی مبتنی بر مشارکت خانواده
• طراحی سازوکارها و برنامه‌ها به‌منظور مشارکت فعال و پویا در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با خانواده
• طراحی سازوکارهای عملیاتی به‌منظور پرورش و ارتقای شایستگی‌های پژوهشگران کوشا در حوزه خانواده

شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم انسیه خزعلی)
دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم جمیله علم الهدی)
دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم فهیمه فرهمندپور)
مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم فخرالسادات نصیری)
مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم فاطمه یزدیان)

علاوه بر شخصیت‌های حقوقی مذکور، برخی شخصیت‌های علمی و دانشگاهی فعال در حوزه زنان و خانواده از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های ایران و جهان نیز عضو حقیقی شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده هستند که توسط رئیس دانشگاه تهران منصوب شده و یا خواهند شد.

همچنین دانشکده علوم خانواده به منظور تحقق مطالبه رئیس محترم دانشگاه تهران جهت ایفای نقش محوری در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و حل مسایل حوزه زنان و خانواده در کشور، علاوه بر جذب اعضای هیات علمی جوان، از ظرفیت استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه‌های مختلف که دارای تخصص‌های مرتبط با رشته‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند، به صورت استاد وابسته بهره خواهد برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی