Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:07:56 GMT

هیچ گونه دغدغه امنیتی در مرز خسروی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۱۹۰

هیچ گونه دغدغه امنیتی در مرز خسروی نداریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار قاسم رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران در مرز منذریه عراق در حاشیه نشست با فرماندهان مرزبانی عراق به منظور سرعت بخشیدن به تردد زائران اربعین از این مرز رسمی، افزود: یک اتفاق تاریخی در مرز خسروی افتاده و آن همدلی بین رده های مرتبط ایران و عراق است که تابلوی خروجی این عملیات بزرگ و مشترک، وحدت کامل برای هدفی مشترک است و در واقع کسوت واقعی خادمان زائران در مرز خسروی مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طبق گزارش های رسیده از سوی مرزبانی، پایانه ها و استانداری کرمانشاه، همکاری و هماهنگی بسیار خوب سطوح مختلف عراق از پایانه ها، مرزبانی و گذرنامه و به ویژه برنامه های حشدالشعی وجود دارد که باعث ایجاد بستر مناسبی برای بازشدن این مرز شده است. 

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزی که چند سالی بسته بود و بسترهای آن مناسب نبود اما یک همکاری و فداکاری باعث شده این مرز باز شود و در جلسه امروز عراقی ها گزارش دادند و اقداماتی که انجام دادند و برنامه هایی که برای ایجاد امنیت ارائه کردند در واقع  یک گزارش عملیات مشترک بود و هرآنچه در گزارش همکاران ما بود در گزارش های عراقی ها هم مشهود بود. 

وی ادامه داد: مرز خسروی با فداکاری های تمامی رده های مرتبط ایران و عراق امروز فعال است به طوری که دیروز ۲۷ هزار تن از زائران به صورت قانونی از این مرز تردد کرده اند.

سردار رضایی گفت: با توجه به اینکه سه روز آینده موج بازگشت زائران به کشور را داریم و صحنه هایی از صفا و مروه در رفت و بازگشت زائران اتفاق می افتد از این رو گیت هایی برای برگشت زوار پیش بینی می شود.

 او ادامه داد: با پایانه ها و گذرنامه صحبت شد با توجه به جمعیتی که عاشق مراسم هستند درخواست شد گیت ها اضافه شود و چند گیت از سوی عراق نیز پیش بینی شود تا تجمع نباشد.

 وی از اجرای ساز و کار خوب در مرز منذریه از سوی عراقی ها و جداسازی گیت های تردد خانم ها و آقایان و امنیت بسیار بالا سخن گفت و افزود: روز گذشته با گزارشی که اعلام شد و کمبود ترابری بلافاصله ۸۰ دستگاه اتوبوس به منذریه عراق اعزام شد و امروز نیز اگر طرف عراقی اعلام نیاز کند پشتیبانی لازم در این رابطه انجام می شود.

روز گذشته (جمعه - ۱۹ مهر) نیز از زائران خواسته شده بود تا از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.     

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.     

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم رضایی پیاده روی اربعین مرز خسروی زائران اربعین مرزبانی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بارش باران سیل‌گونه در اتوبان یادگار امام تهران

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902578

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • این تصاویر رییس جمهورها را به گونه‌ای که تا به حال ندیده‌اید نشان می‌دهد!
  • ببینید | بارش باران سیل‌گونه در اتوبان یادگار امام تهران
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد