Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@05:31:39 GMT

کره‌شمالی از ژاپن غرامت میخواهد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۲۲۹

وزارت خارجه کره‌شمالی امروز (شنبه) از ژاپن خواست تا بابت غرق شدن قایق ماهیگیری خود در جریان برخورد اخیرش با یک قایق گشت‌زنی ژاپنی غرامت پرداخت کند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، برخورد قایق ماهیگیری کره‌شمالی و قایق گشت‌زنی ژاپنی دوشنبه گذشته رخ داد.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای گفت: این تصادف عمدی بود و یک اقدام گانگستری از سوی ژاپن بوده است و توکیو باید اقداماتی را در راستای جلوگیری از وقوع دوباره چنین تصادف‌هایی در آینده انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه که خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد، آمده است: ما قویا از دولت توکیو می‌خواهیم تا بابت این خسارت مادی که به غرق قایق ماهیگیری کره‌شمالی منجر شد، غرامت پرداخت کند. اگر چنین رویدادی بار دیگر اتفاق بیفتد،‌ ژاپن با پیامدهای کاملا ناخوشایندی روبرو می‌شود.

گارد ساحلی ژاپن دوشنبه اعلام کرد، حدود ۶۰ تن از خدمه این قایق ماهیگیری کره‌شمالی را پس از برخوردش با قایق گشت‌زنی ژاپن در آب‌های این کشور نجات داده است.

وزارت خارجه کره‌شمالی با رد ادعای دولت توکیو درباره اینکه قایق ماهیگیری کره‌شمالی مقصر این برخورد بوده است، اعلام کرد: این قایق ماهیگیری در مسیر عادی خود در حال حرکت بود. ژاپن تلاش می‌کند تا این اقدام عمدی را توجیه کند و می‌خواهد خودش را موجه نشان دهد. آن‌ها نمی‌توانند از مسئولیت این تصادف که به غرق قایق ماهیگیری ما منجر شد، فرار کنند.

همچنین مقام‌های ژاپنی گفتند، قایق کره‌شمالی به صورت غیرقانونی در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن در حال ماهیگیری بوده است. آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن پس از این حادثه اظهار داشت، تحقیقات در این رابطه آغاز شده است. او در جلسه پارلمان اظهار داشت، برای جلوگیری از ماهیگیری توسط قایق‌های ماهیگیری خارجی در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن اقدامات لازم انجام خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: کره شمالی ، ژاپن ، غرامت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کره شمالی ژاپن غرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ماموران گشت‌های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس در این عملیات ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف، ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط کشف و توقیف کردند.

سرهنگ مسعود احسانی گفت: در این زمینه ۶ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: وارد کردن هر نوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید؛ ممنوعیت‌های شیلات هرمزگان برای صید در سال ۱۴۰۳

وی گفت: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است.

دیگر خبرها

  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم/غرامت نگرفتم