Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا در بیانیه ای ضمن حمایت کامل از مردم اکوادور در برابر خشونت های اخیر در این کشور، هرگونه سرکوب معترضان را محکوم کرد.

این بیانیه با بیان اینکه اتحاد مردم هرگز شکست نخواهد خورد، بر همبستگی جدایی ناپذیر با مردم اکوادور تاکید می کند.

حزب حاکم ونزوئلا همچنین ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوی رئیس جمهوری اکوادور مبنی بر دخالت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در ناآرامی های اکوادور تصریح کرد که این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب کمونیست آرژانتین نیز همبستگی خود را با مردم اکوادور اعلام کرد.

این حزب در بیانیه ای ضمن محکوم کردن سرکوب معترضان اکوادوری توسط نیروهای امنیتی این کشور ابراز امیدواری کرد که مردم اکوادور بتوانند به اهداف خود دست یابند.

از سوی دیگر «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهوری چپ گرای سابق اکوادور از آژانس های اعمال قانون این کشور خواست تا خشونت ها علیه معترضانی را که به طور مسالمت آمیز تظاهرات می کنند، متوقف سازند.

وی در پیامی توئیتری از پلیس و ارتش اکوادور خواست تا در راستای حفاظت از دولت رو به زوال «لنین مورنو» گام برندارند و تاکید کرد که رئیس جمهوری کنونی اکوادور دموکراسی و قانون را زیر پا گذاشته است.

کوره‌آ با بیان اینکه قانون اساسی اکوادور برگزاری انتخابات زودهنگام را در زمان تداوم بحران سیاسی پیش بینی کرده، افزود: مقامات اکوادور منتظر چه هستند؟ آیا می خواهند مردم بیشتری کشته شوند؟

لنین مورنو که در انتخابات سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری رسید و جانشین رافائل کوره‌آ شد، اعلام کرده که یارانه سوخت طی ۴۰ سال گذشته اقتصاد کشور را مختل کرده است.

وی افزود: اجازه نخواهد داد اعتراضات کشور را فلج کند.

دولت اکوادور در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی اخیرا اعلام کرد که از سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) خارج می‌شود تا بتواند تولید نفت و درآمدهای نفتی خود را افزایش دهد.

معترضان همچنان بر لغو سیاست های ریاضتی دولت تاکید دارند و گفته اند که یارانه های سوختی باید همانند سابق اجرایی شوند. دولت اکوادور اعلام کرده که یکی از دلایل اجرای این سیاست ها عمل کردن به یکسری اصلاحات مدنظر صندوق بین المللی پول است.

این نهاد بین المللی از اکوادور درخواست کرده در ازای دریافت حدود ۴.۲ میلیارد دلار در راستای اجرای یکسری اصلاحات اقتصادی گام بردارد.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکوادور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟