Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@03:53:42 GMT

ضرورت توجه دانشجویان به مسائل محیط زیستی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۳۴۰

ضرورت توجه دانشجویان به مسائل محیط زیستی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم توجه دانشجویان به مسائل محیط زیستی تاکید کرد.

سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز صبح امروز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصور غلامی،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش اظهار داشت: آثار پر برکت این نمایشگاه حتما در آینده نمایان خواهد شد که یکی از آنها کاهش مصارف است. لذا آموزش به معنای خاص آن در زمینه مدیریت سبز اهمیت ویژه‌ای دارد. دکتر کلانتری قبلا هم گفته بودند که آموزش محیط زیست را به دانشجویان تاکید کنیم که این امر حتما مورد توجه ما خواهد بود.

وی ادامه داد:  دانشجویان باید بحث توجه به محیط زیست را مد نظر داشته باشند تا در آینده آن را اعمال کنند و شاهد اثرات مهم آن باشند. اغلب کسانی که درباره محیط زیست صحبت می‌کنند تصوراتشان حفاظت از منابع طبیعی است اما در این راستا اجرای مدیریتی فرا دستی وجود دارد. لذا در عرصه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی،  برنامه ریزی و ... توجه به محیط زیست باید نگاه جامعی را شامل شود.  

غلامی اضافه کرد: در بخش مدیریت اجرایی تلاش‌های فراوان و در بخش آموزش فرهنگ مدیریت سبز نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. در این راستا هم سازمان برنامه و بودجه و هم مراکز علمی و پژوهشی  همکاری‌هایی داشتند ما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکیدات بیشتری به مدیریت سبز داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم الگو و نمونه‌های خوبی از مدیریت آن هم با نگاه به  مدیریت سبز در جامعه داشته باشیم، در حالی که در مسیر پیش رو ما با محدودت‌های جدی رو به رو هستیم. حساسیت داشتن به این موضوع نیز وجود دارد زیرا این مساله اساسی است. تلاش می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم در این زمینه وظایفمان را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ما همچنان پای وظایفی که به عهده ما هست و حتی وظایفی که به عهده گرفتیم خواهیم بود.  روند مدیریت سبز  بسیار مورد استفاده است و حتما در آینده هم تسری خواهد یافت و دیدگاه‌های صحیح دانشجویان و دانشمندان در این خصوص می‌تواند کمک شایانی به توسعه مدیریت سبز داشته باشد./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد