Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:52:49 GMT

مهار آتش در ساختمان مسکونی ۵ طبقه

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۴۳۵۱

مهار آتش در ساختمان مسکونی ۵ طبقه

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این آتش سوزی، بلافاصله آتش نشانان به همراه گروه نجات ۱۸ و خودرو دستگاه تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۲۱:۰۵ شب گذشته به بلوار مرزداران، خیابان عرب حسینی، خیابان حائری رهسپار شدند.

بنا به اظهار هادی حلاجی افسر آماده منطقه دو عملیات، آتش سوزی در طبقه سوم ساختمان ۵ طبقه شامل ۱۰ واحد مسکونی رخ داده بوده و در پی آن یک واحد مسکونی به مساحت ۷۵ متر مربع از قسمت اتاق خواب دچار آتش سوزی شده و دود و شعله های آتش نیز به سرعت در حال سرایت به طبقات و ساختمان های اطراف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که آتش نشانان بلافاصله به دو تیم تقسیم و همزمان وارد عمل شدند، ادامه داد: تیم های عملیات آتش نشانان همزمان وارد ساختمان شدند و عملیات خاموش کردن آتش و نجات محبوسین را انجام دادند.

حلاجی تاکید کرد: تیم نخست در همان دقایق اولیه موفق شدند دو دختر ۲۰و ۱۲ ساله را که در میان دود در طبقات بالای واحد آتش گرفته محبوس شده بودند را با تجهیزات تنفسی به محلی امن انتقال دهند.

افسر آماده منطقه دو عملیات در مورد چگونگی مهار آتش اظهار داشت: تیم دیگری از آتش نشانان با کشیدن یک رشته لوله آبدهی تا طبقه سوم به سرعت به مقابله با شعله های آتش پرداختند و آن را مهار کردند و از سرایت آتش به دیگر نقاط این منزل جلوگیری به عمل آوردند.

وی علت بروز این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از ساکنان آسیب جانی ندیدند.

کد خبر 4744442

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی مهار آتش سوزی مرزداران اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی نیروی انتظامی محسن هاشمی پیروز حناچی ناجا شهر تهران آتش نشانی سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در کارخانه گسترده مبل سازی در شهرک شمس‌آباد مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده اظهار کرد: این حادثه شهرک صنعتی شمس آباد اتوبان قم امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ ساعت ۱۳:۵۲ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی، تانکر آب به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در یک کارخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰۰ متر مسقف و محل تولید مبلمان از نوع پلیمری بوده که بسیار قابل اشتعال است، آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سقف‌ها تخریب و روی اجناس ریخته، مواد تولید کننده اولیه مبل مانند رنگ و تینر و پارچه به مقدار زیاد وجود داشت

وی ادامه داد: در مجاورت یک کارگاه و کارخانه مواد پتروشیمی وجود داشت و آتش در حال سرایت بود، بنابراین آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی فعالیت را آغاز و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری و نیروها کماکان مشغول عملیات خاموش کردن آتش هستند، آتش تا حد زیادی تحت کنترل است.

ملکی خاطرنشان کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 748487

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری