Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور بیرقی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی جشنواره ملی ایل سنگسر در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: محوریت جشنواره امسال صنایع دستی و پوشاک است و در سال ۱۳۹۵ محوریت جشنواره با معرفی ۸۰ نوع محصولات لبنی و ۴۰ نوع نان مهدیشهری بود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فرش به دلیل غنا و تنوع زیاد فرش سنگسری، نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری نشست تخصصی فرش و  نقش مایه‌های ایل سنگسری، رونمایی از کتاب، برگزاری جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری جشنواره  غذا ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: برآورد می‌شود بالغ بر سه هزار خودرو در محل جشنواره احتیاج به پارکینگ داشته باشند و  اکنون جایگاه پارک یک هزار و ۲۰۰ خودرو فراهم شده و گسترش فضای پارکینیگ نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

بیرقی با اشاره به پیش بینی سیل جمعیت در پانزدهم آبان امسال برای حضور در آیین افتتاح جشنواره ملی ایل سنگسر، خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه با برنامه‌های خاص در فضای روباز برگزار می‌شود و تا نوزدهم آبان ماه ادامه می‌یابد، اما نمایشگاه به مدت ۱۰ روز برپا است.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر بیان کرد: دوازدهمین جشنواره ایل سنگسر در سال ۱۳۹۵ با حضور ۴۰ هزار مخاطب برگزار شد و  حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای برگزای جشنواره هزینه شد.

جشنواره ایل سنگسر به عنوان رویدادی ملی ۱۵ آبان ۹۸ با محوریت صنایع دستی شروع می‌شود. 

اجرای نمایش خودروهای آفرود، مسابقات اسب سواری و بازی های محلی، جشنواره غذا، برگزاری نشست های تخصصی ، پرواز پاراگلایدر، پیاده روی خانوادگی و برپایی سیاه چادرها از جمله برنامه های این جشنواره است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند که مهمترین و بزرگترین طایفه را ایل سنگسری تشکیل می دهد، به روایتی این عشایر طولانی ترین مسیر کوچ عشایر کشور را دارند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری گردشگری سمنان جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم