Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که اکولوژی انسان در شکل‌گیری میکروبیوم روده انسان تأثیر قویتری از روابط ژنتیکی داشته است. این نتایج همچنین حاکی از آن است که میکروبیوم روده انسان در مقایسه با سایر نخستی‌سانان (primates) ویژگی‌های منحصر به فردی‌ دارد.  نخستی‌سانان یا نخستی‌ها (Primates) یکی از راسته‌های پستانداران از فروردهٔ جفت‌داران است که شامل تمامی میمون‌ها، کپی‌ها و انسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راسته از جمله گروه‌های بسیار متنوع و پرجمعیت میان پستانداران است و تاکنون بیش از ۳۵۰ گونه از نخستی‌ها شمارش شده‌اند.

«کاترین آماتو» نویسنده اصلی این مطالعه و استادیار انسان شناسی در کالج هنر و علوم «وینبرگ» در دانشگاه «نورث وسترن» گفت: اکولوژی میزبان چیزی است که ترکیبات و عملکرد میکروبیوم روده را ایجاد می‌کند و شامپانزه‌ها زیستگاه‌ها، رژیم غذایی و فیزیولوژی‌های بسیار متفاوتی نسبت به انسان‌ها دارند.

وی افزود: ما برای درک میکروبیوم روده انسان باید به انسان‌های اولیه با اکولوژی و فیزیولوژی مشابه نگاه کنیم. میمون‌های جهان قدیمی مانند بابون‌ها بهترین نقطه شروع برای این کار هستند.
به گفته آماتو، اگر بوم شناسی به راستی مهمترین محرک میکروبیوم‌های روده نخستی‌سانان (primates) است، میکروبیوم روده انسان باید از سایر میمون‌ها متمایز باشد. علاوه بر این، باید بیشتر شبیه سایر نخستی سانان (پرایمتها) باشد که همانند نیاکان انسان از محیط زیست و رژیم‌های غذایی مشابه استفاده می‌کنند و دارای سازگاری‌های فیزیولوژیکی مرتبط بیشتری هستند.

وی گفت: "شامپانزه‌ها به دلیل ارتباط زیاد با ما، اغلب در بسیاری از جنبه‌های علوم بهترین مدل برای انسان هستند. نتایج ما نشان می‌دهد که این فرض برای میکروبیوم روده نادرست است.

آماتو افزود: محققان باید در مورد میکروبیوم روده انسان و تحول آن بطرز متفاوتی فکر کنند.

در مرحله بعد، محققان قصد دارند با جزئیات بیشتری بررسی کنند که کدام عملکرد میکروبی روده انسان با میمون‌های جهان قدیم مشترک است و آن ها چه تاثیری بر زیست شناسی و فیزیولوژی انسان دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میکروبیوم روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • (ویدئو) اشک‌های سردار رادان در قم
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • (ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست