Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان دوی ماراتن المپیک ۲۰۱۶ توسط زمان جدیدی را برای این رشته ثبت کند اما این زمان هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الیود کیپچوگه دونده مطرح کنیایی توانست در جریان یک مسابقه در شهر وین، رکورد جدیدی را برای دوی ماراتن به ثبت برساند و این ماده را برای نخستین بار در تاریخ در کمتر از 2 ساعت به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمان به ثبت رسید اما فدراسیون جهانی دوومیدانی بلافاصله اعلام کرد که هرگز به عنوان یک رکورد رسمی ثبت نخواهد شد، چرا که ملاک‌های لازم برای ثبت رسمی رکورد را ندارد.

مسابقه‌ای که کیپچوگه در آن تاریخ‌سازی کرد، به گونه‌ای بود که فقط خودش در آن شرکت داشت. در واقع این مسابقه فقط برای رکوردشکنی او فراهم شد.

در کنار کیپچوگه، تیمی متشکل از 41 دونده حضور داشتند که به او در طول این مسیر 42 کیلومتری کمک می‌کردند.

همچنین مقابل این دونده 34 ساله اتومبیلی حرکت می‌کرد که روی آن لیزر قرار داشت تا این ورزشکار بتواند گام‌هایش را براساس آن لیزر و نوری که زیر پایش قرار می‌گیرد، تنظیم کند و ریتم مخصوصی داشته باشد.

کیپچوگه در حالی امروز توانست دوی ماراتن را در کمتر از 2 ساعت تمام کند که دو سال قبل نیز اقدام به این کار در شهر مونزا کرده بود اما در آنجا 25 ثانیه کم آورده بود تا موفق به ثبت رکورد نشود.

تصاویر مسابقه امروز کیپچوگه در زیر آمده است:

تاریخ‌سازی ورزشکار کنیایی با شکستن غیر رسمی رکورد دوی ماراتن جهان

انتهای پیام/

R1351/P/S3,28,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان

با توجه به حذف ارسال پیامک برای تراکنش‌های زیر ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها اگر هنگام خرید اشخاصی به طور عمد و یا غیرعمد اقدام به برداشت کمتر از ۳۰ هزار تومان کنند کاربر از آن مطلع نخواهد شد و این معضل کاربران را گلایه‌مند کرده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و ادب؛ بانک‌ها چند سالی هست که برای پیامک شرط می‌گذارند که مثلا کم‌تر از ۵۰ هزار تومان و یا ۳۰ هزار تومان پیامک ارسال نمی‌شود و این دست سارقان فضای مجازی را بازتر می‌کند. لطفا پیگیری کنید.  

منبع: زهره صاحبی - شهروند خبرنگار 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید