Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگا مهر، امیر ساعدی داریان عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در جریان جلسه بررسی اقدامات ستاد مناسب سازی شهر برای معلولان گفت: خیلی اوقات می گوییم ما چیزی برای صادرات نداریم اما داریم آن هم از نوع مدیریت خاله خانباجی یعنی تا زمانی که نوزاد گریه نکند شیر به او نمی دهیم هر وقت گریه کرد به او شیر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با ابراز گلایه از عدم مناسب سازی و خدمات دهی مناسب به معلولان گفت: متاسفانه بالاترین هزینه ها و بودجه ها را برای کارهایی می گذاریم که جنبه نمایش دارد و این یعنی معلولان همچنان باید به انتظار مناسب سازی مناسب حالشان باشند.   

وی افزود: برای مناسب سازی بودجه در اختیار مناطق قرار می دهند اما شهرداران مناطق هر جا که کم می آورند از این بودجه استفاده می کنند و معلولان هم که دستشان به جایی بند نیست. صدایی ندارند که شنیده بشود.

ساعدی داریان افزود: متاسفانه در مدیریت خاله خانباجی، بالاترین هزینه و امکانات لجستیک برای کارهایی اختصاص می یابد  که جنبه نمایش دارد. لوپ ولنجک و یمن را ظرف ۳۱ روز انجام می دهند. کاری که چند ده برابر تجهیز ایستگاه های مترو به آسانسور  بودجه نیاز دارد. پس یا ما نمی خواهیم مناسب سازی کنیم یا نمی توانیم که من می گویم نمی خواهیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: این در حالی است که ما در مدیریت پروژه ای که یاد گرفیم و یا تدریس می کنیم اصل بر این است که همزمان با نازک کاری اجرای آسانسور و پله برقی هم باید صورت گیرد. در این شرایط چطور ممکن است پروژه ای بدون آسانسور و پله برقی افتتاح  شود. این اصولی است که بساز و بفروش ها یا معماران تجربی نیز از آن عدول نمی کنند.  

ساعدی در ادامه با اشاره به حادثه قطار سمنان و استعفای مدیر عامل وقت راه آهن گفت: حادثه روز جمعه اتفاق می افتد اما استعفای مدیر عامل چند روز بعد آن هم بعد از آنکه مقام معظم رهبری نسبت به پیگیری این موضوع تذکر دادند و آقای جهانگیری هم استعفا را پیشنهاد دادند، صورت گرفت.  

ساعدی ادامه داد: متاسفانه فضای مدیریت را به سمتی سوق داده اند که وقتی عضو شورای شهر به عنوان ناظر از پروژه ها بازدید می کند خود را به در دیوار می زند اما کسی گوشش بدهکار نیست. ما ادعا داریم شهر تهران شهری برای همه است اما معلولان را نادیده می گیریم حال آنکه هر کدام از ما و نزدیکانمان پتانسیل و ظرفیت معلول شدن داریم و نباید فراوش کنیم چیزی را که امروز می کاریم فردا خودمان درو می کنیم.

کد خبر 4744503 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو شهرداری تهران معلولان اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی نیروی انتظامی محسن هاشمی پیروز حناچی شهر تهران آتش نشانی ناجا سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی ۱۹ هزار قلم تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب خبرداد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا معصومی با اشاره به شمار اقلام خریداری شده در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مدیریت تدارکات و امور کالا تاکنون ۱۹ هزار قلم از تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب را همسو با نگهداشت و افزایش تولید، با توان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی بومی‌سازی و از انحصار شرکت‌های خارجی خارج کرده است.

وی افزود: پارسال حدود ۲ هزار و ۶۸۹ قطعه به ارزش ریالی معادل ۸ همت از شرکت‌های درون‌استانی و حدود هزار و ۲۵۸ قطعه به ارزش ۲۴ همت از شرکت‌های برون‌استانی خریداری شد، مجموع اقلام خریداری شده حدود ۳ هزار و ۹۴۷ قلم به ارزش ۳۲ همت است.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نوع کالاهای تأمین شده تصریح کرد: برخی کالاهای تأمین شده از سوی این مدیریت شامل قطعات یدکی مورد نیاز راه‌اندازی و انجام به کار ماشین‌آلات فرایندی مختلف مناطق نفت‌خیز جنوب مانند توربین‌ها، کمپرسور، پمپ، مواد شیمیایی مورد نیاز حفاری و کارخانجات بهره‌برداری، لوله‌های جریانی، ماشین‌الات ترابری، اقلام درون چاهی و سرچاهی، قطعات و تجهیزات ابزار دقیق، برق، انواع فیلتر و کالای عمومی برای کارخانه‌ها و دیگر بخش‌های مناطق است.

معصومی درباره آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالا در اهواز و آغاجاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالای اهواز حدود ۱۵ هزار و ۱۴۰ قطعه کالا به ارزش وزنی ۱۴۸ هزار و ۲۱۱ تن بوده است و آمار انبارهای آغاجاری نیز حدود ۵ هزار و ۴۳۹ قطعه، به ارزش وزنی ۳۰ هزار و ۹۲۹ تن می‌رسد، آمار ارسالی از انبارها در اهواز ۱۹ هزار و ۹۴۰ قطعه و آغاجاری ۳۷ هزار و ۲۹۸ قطعه است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام تأمین شده در سال ۱۴۰۲ تقریبا معادل سه برابر سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: مدیریت تدارکات و امور کالا طی امسال تأمین همه قطعات حیاتی و مهم را در دستور کار دارد تا ضمن کنترل موجودی انبارها از بروز مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات و قطعات برای شرکت جلوگیری کند.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدام‌های شاخص و قابل‌توجه این مدیریت طی پارسال تصریح کرد: اخد موافقت گمرک درباره بخشودگی حق توقف کانتینر و کالای ورودی موقت در گمرک به ارزش بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان، تخصیص و شناسایی تعداد قابل‌توجهی از اقلام راکد و مازاد پروژه‌ها همسو با ساماندهی وضع انبارهای کالای مناطق نفت‌خیز جنوب جهت استفاده در پروژه‌ها، انتقال موقت انبار لوله و لوله‌جداری اهواز به زمین ۱۷ هکتاری کریت‌کمپ، قرارداد خرید لوله‌های درزدار جریانی ۴۲ اینچ با شرکت لوله‌سازی اهواز به ارزش ۳.۷ همت و احداث ۹ سوله به مساحت ۵ هزار متر مربع در انبارهای ناحیه کریت‌کمپ و مجموعه عملیات کالای آغاجاری از جمله اقدام‌های شاخص این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد