Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:01:46 GMT

خروج دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۴۹۱۱

خروج دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از کشور

معاون عملیات ناجا از خروج بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر اربعین از خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا درباره وضعیت حوادث رانندگی در محورهای منتهی به چهار پایانه مرزی اربعین گفت:‌ برابر گزارش‌های واصله متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چندین تصادف در محور مهران رخ داده که در بررسی‌های انجام شده از سوی پلیس مشخص شد که این تصادفات به دلیل خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیشتر این تصادفات از نوع واژگونی بوده است. به همین دلیل نیز لازم است که زائران به ویژه رانندگان حتما خواب و استراحت کافی داشته باشند.

معاون عملیات ناجا درباره آمار خروج زائران اربعین از کشور از ابتدای ماه صفر تاکنون گفت: برابر آمارهای ما تا به این لحظه بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار زائر از مرزهای کشور خارج شده ند و به سمت عتبات عالیات رفته‌اند در میان بیشترین تردد از مرز مهران انجام شده ، به طور که ۵۶ درصد از کل ترددهای اربعین مربوط به این مرز بوده است.

وی ادامه داد:‌ پس از مرز مهران، مرز شلمچه با اختصاص ۲۷ درصد از کل سفرها در رتبه دوم قرار دارد وسهم مرزهای چذابه و خسروی نیز به ترتیب ۱۱ و پنج درصد است. دو درصد از سفرها نیز به شکل هوایی انجام شده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار ساجدي نيا اربعين حسيني پياده روي اربعين اربعین ۹۸ ناجا معاون عملیات ناجا مهران اربعین مرز خسروي مرز چذابه مرز شلمچه مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند