Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@09:34:11 GMT

۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۵۱۳

۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اشکان مزدگیر، مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور، امروز 20 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خون بند ناف وظیفه انتقال مواد غذایی بین جنین و مادر را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: خون بند ناف، دارای سلول‌های بنیادی خون‌ساز بوده و به همین دلیل می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۸۸ یک بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان کشور ذخیره شده است.

مزدگیر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که بیش از 80 نوع بیماری توسط خون بند ناف درمان می‌شوند و علاوه بر درمان بیماری‌هایی با منشا خونی از طریق خون بند ناف می‌توانیم بیماری‌هایی با منشا عصبی را نیز از این طریق درمان کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون با کمک بیش از هزار پزشک در بیش از ۲۰۰ بیمارستان خدمات درمانی ارائه می‌دهیم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه از لحاظ تئوری محدودیتی برای نگهداری بند خون ناف وجود ندارد، افزود: از زمان ذخیره اولین خون بند ناف ۲۸ سال می‌گذرد.

مزدگیر تصریح کرد: تاکنون سلول‌های بنیادی بند ناف برای بیش از ۳۰۰ نفر با بیماری‌های با منشا خونی و عصبی مورد استفاده و موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه بانک خون بندناف رویان از سال 84 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، اظهار کرد: بانک خون بند ناف خراسان جنوبی نیز از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت 500 مورد خون بند ناف در استان ذخیره شده و در خراسان جنوبی سالانه حدود پنج تا شش مورد ذخیره‌سازی خون بند ناف را داریم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه در تمامی استان‌ها این نمایندگی فعال است، افزود: هزینه‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف بیش از 3 میلیون تومان است و از سال دوم به بعد سالانه 160 هزار تومان برای نگهداری خون بند ناف دریافت می‌شود.

مزدگیر تصریح کرد: برای کاهش هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف برای خانواده‌ها دو راه در نظر گرفتیم که راه اول تقسیط هزینه‌ها و راه دوم، استفاده از تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه‌ها هزینه‌های این امر را تحت پوشش قرار می‌دهند، اظهار کرد: مادران متقاضی استفاده از خدمات این بانک باید پس از هفته 36 بارداری به نمایندگی‌ها در استان‌ها مراجعه کنند.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور بیان کرد: اگر مسئله‌ای وجود نداشت، می‌توانند برای ذخیره‌سازی خون بند ناف اقدام کنند.

مزدگیر تصریح کرد: امکان ذخیره‌سازی خون بند ناف حدود 3 تا 5 دقیقه بعد از زایمان دیگر وجود ندارد و اگر کسی نتواند نسبت به ذخیره‌سازی اقدام کند و در آینده به آن نیاز داشته باشد، باید با پرداخت هزینه 35 تا 40 هزار دلاری نسبت به تهیه این نمونه از خارج کشور اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه پژوهشی درمانی بانک خون رویان کارآموزی بالینی را بر روی ۱۹ بیماری اعم از ام اس، و آرتروز را در دست اقدام دارد.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور یادآور شد: تلاش می کنیم با برگزاری همایش‌ها و بهره‌گیری از توان رسانه، سطح آگاهی عمومی را نسبت به این موضوع بالا ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی بانک خون قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت

خبرنگار تسنیم در استان چهارمحال و بختیاری به پای صحبت معلم نمونه کشوری می‌نشیند، معلمی که دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود دوست دارد و شور و شوق عجیبی برای تعلیم و تربیت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، معلمان مظهر شکوفایی و  تجلی‌گر اسرار نهفته در قعر ناشناخته‌های جهان هستی می‌باشند، عاشقانی که با وجود مشقت و سختی بسیار، از آسودگی به آسانی می‌گذرند.

اما گذر ازمشقت و سختی حاکم در راه رسیدن به مقام بزرگ آموزگاری برایشان دشوار است چرا که علم آموزی همان رسالت انبیا و پیغمبران الهی است.

معلم پیش از اینکه یک معلم باشد دانش آموزِ آموزگاری از جنس محبت بوده است، آموزگاری که تقدس حرفه دبیری را در جای جای ذهن دانش آموز خویش حک کرده است و این تقدس ماندگار در ذهن دانش آموز است که او را  در مسیر معلمی و آموزگار شدن قرار داده است.

پای گفت گو با معلمی می‌نشینیم که بیست و چهار سال از عمر گرانقدر خویش را به آموزگاری وتدریس در مدرسه عشق و ارادت مشغول بوده است.

جعفر عالی‌پور، دبیر استان چهارمحال وبختیاری است که به عنوان معلم نمونه استان انتخاب و پس از آن نیز به عنوان معلم نمونه کشور انتخاب شد، فردی که  به دنبال علاقه خویش در حوزه آموزگاری به حرفه شریف معلمی پا گذاشت وهم‌اکنون به علم آموزی در مدرسه خیام، تیزهوشان و فرهنگیان شهرکرد مشغول  است.

شور و اشتیاق عجیب معلم نمونه استان برای تدریس

خبرنگار تسنیم پای گفت‌وگو با این معلمنمونه می‌نشیند، واژه‌ها و کلمات از زبان معلم نمونه چهارمحال وبختیاری با شور و اشتیاق عجیبی بیان می‌شوند و کلمات جاری از زبانش  بیانگر عشق وعلاقه او در حرفه  معلمی است.

فهم و یادگیری دانش‌آموزان از هر چیز دیگر برایش مهم‌تر و در اولویت است و برای یادگیری موثر دانش آموزان خویش، در حین تدریس از روش‌های نوین یادگیری همچون کاوشگری استفاده می‌کند و با  بهره‌گیری از انیمیشن‌های آموزشی، دروس تحصیلی را با زاویه و دید بهتری به نمایش می‌گذارد و موجبات آموزش بهتر و یادگیری بیشتر دانش آموزان را فراهم می‌آورد.

عالی‌پور با تاکید بر نقش معلمان در جامعه و تاثیر بسیار آموزگاران در تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور  عنوان کرد: معلمان نه تنها دانش و مهارت‌های آموزشی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند، بلکه ارزش‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهند که تأثیر بسیار زیادی بر جامعه دارد.

دانش‌آموزان را مثل فرزندان خود دوست دارم

وی ادامه داد: معلمان با تأثیرگذاری در دیدگاه‌های دانش آموزان و هدایت درست آن‌ها می‌توانند به رشد بهتر جامعه کمک کنند. معلمان با آموزش ارزش‌های اجتماعی، تفکر انتقادی و همدلی،  می‌توانند به ایجاد یک جامعه پویا و پیشرو کمک کنند و نقش مهمی در ترویج دانش و فرهنگ  ایفا کنند.

معلم نمونه استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: آموزگاران با ارائه مطالب و درس‌های متنوع، دانش‌آموزان را به دنیای پیرامون خود آشنا می‌کنند و علاقه آن‌ها را به یادگیری و تحقیقات عمیق‌تر تقویت می‌کنند و نقشی بزرگ در شکل‌دهی به روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارند.

وی دانش آموزان خود را ارزشمند و عزیز و موفقیت آنان را دلیلی برای خوشحالی خود دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانم همچون فرزندان خودم هستند و مانند فرزندان خود آن‌ها دوست دارم و از موفقیت آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوم.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی روغن‌های آلوده در کشور چه بود؟
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • تجلیل از معلمان نمونه کشور و استان
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین