Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:54:42 GMT

تلاش کمیسیون اروپایی برای نجات پیمان شنگن

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۵۲۲

تلاش کمیسیون اروپایی برای نجات پیمان شنگن

کمیسیون اروپایی ضمن هشدار درباره عواقب فروپاشی معاهده شنگن از همه کشورهای عضو این اتحادیه از جمله آلمان خواست که هر چه سریع تر به کنترل‌های مرزی خود پایان دهند. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد در آینده معاهده شنگن را به صورت کامل اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا کمیسر مربوطه کمیسیون اروپایی از 6 کشور نقض کننده این معاهده درخواست کرده است که کنترل های مرزی که به بهانه هجوم پناهندگان در پیش گرفته اند را پایان دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در همین راستا از بسیاری کشورهای اروپایی از جمله آلمان درخواست کرده کنترل مرزهای داخلی را هر چه سریع تر خاتمه دهند و به این ترتیب بعد از چهار سال دوباره آزادی سفر در منطقه شنگن را تضمین کنند.

هشدار ماکرون درباره وقوع بحران سیاسی در اتحادیه اروپااتحادیه اروپا: بریتانیا باید برای توافق برگزیت امتیازات بیشتری بدهدبالا گرفتن مناقشات بودجه‌ای در اتحادیه اروپا در آستانه برگزیت احتمالی

"دیمیتریس آوراموپولوس"، کمیسر مهاجرتی اروپا در این باره به روزنامه "دی ولت" آلمان گفته است ماهیت سیستم شنگن دقیقا عدم وجود کنترل های مرزی است.

وی در این باره گفته است که من می دانم که نگرانی هایی درباره امنیت و مهاجرت های غیر قانونی وجود دارد. اما این نگرانی ها می تواند با اقدامات جایگزین مانند تقویت کنترل های پلیس و همکاری های گسترده تر مرزی برطرف شود.

کمیسیون اروپایی در حالی این درخواست را مطرح کرده است که در هفته جاری کشورهای دانمارک و اتریش تمدید کنترل های مرزی خود با آلمان، مجارستان و اسلوونی را اعلام کردند. دانمارک هم اعلام کرد که اواسط نوامبر کنترل های مرزی جدیدی را با سوئد اعمال خواهد کرد.

در اواخر سپتامبر نیز آلمان کنترل های مرزی خود با اتریش را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد. فرانسه هم به این کنترل های مرزی پایبند است.

برخی کشورهای اروپایی به دلیل بحران پناهندگان و تهدیدات تروریستی در سال 2015 و از اوایل سال 2016 به مرور کنترل های مرزی را اعمال کردند. 26 کشور اروپایی عضو منطقه شنگن هستند.

به گفته "دیمیتریس آوراموپولوس"، در حال حاضر 6 کشور عضو منطقه شنگن کنترل های مرزی را اجرایی می کنند که عبارتند از کشورهای آلمان، اتریش، دانمارک، فرانسه، نروژ و سوئد.

وی تاکید کرد که آزادی تردد کالا و مسافر در منطقه شنگن یکی از بزرگترین و محسوس ترین دستاوردهای پروژه ادغام اروپایی است.

کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا گفت که ما باید همه اقدامات لازم را به کار ببریم تا یک منطقه شنگن بدون کنترل های مرزی دراز مدت ایجاد شود و ما آماده ایم در این راستا از کشورهای عضو این منطقه حمایت کنیم.

وی تاکید کرد اگر به هر دلیلی سیستم شنگن از هم پاشیده و یا تضعیف شود این پایان اروپایی خواهد بود که ما امروز آن را می شناسیم.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند