Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:21:02 GMT

تجلیل از ۴ پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۱۴۰

تجلیل از ۴ پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران

مراسم تجلیل از چهار پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران در ویژه‌برنامه «آوای محرم»، سه‌شنبه ( ۲۳ مهر ماه) در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «آوای محرم» با هدف معرفی، بررسی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی ایرانی با تجلیل از چهار پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران از جمله مصطفی رحیم‌پور، محسن حسن‌زاده، ابوافضل میرزا احمدی و امیر زینعلی قاهانی، سه‌شنبه ۲۳ مهر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این برنامه نشست واکاوی نواهای عاشورایی با حضور کارشناسان مهدی امین فروغی و رضا مهدوی و علی شیرازی برگزار می‌شود.

در ویژه‌برنامه «آوای محرم» از قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه‌زنی مربوط به این منطقه، با صدای متین رضوانی‌پور و تنظیم بابک ربوخه رونمایی می‌شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر در گوشه شوشتری خوانده شده که از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی؛ خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهنگسرای ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی درجمع اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: مهمترین برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی تجلیل از مقام زنان و مادران شهدا و بانوانی است که در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی ، تجلیل از معلمان و کارگران در این هفته که همزمان با روزمعلم و کارگر است، غبار روبی گلزار شهدا و اجرای برنامه‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام