Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@02:41:42 GMT

در ژاپن جایی برای جی لیگ نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۱۸۸

در ژاپن جایی برای جی لیگ نیست

تیم ملی ژاپن در آخرین دیدار خود مقابل مغولستان این تیم را در حالی با 6 گل شکست داد که در ترکیب خود از حضور 10 لژیونر بهره می برده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران توانست در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ملی کامبوج را با شکست سنگینی مواجه کند تا در روزی که ورود زنان بعد از 4 دهه به ورزشگاه آزاد اعلام شد پرگل‌ترین دیدار ایران را بعد از چهاردهِ به تماشا بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در خصوص تیم ملی کامبوج آنچه که مسلم است و قابل پیش‌بینی هم بود، کیفیت پایین این تیم با توجه به فیزیک بدنی آن منطقه و همچنین استقبال مردمی و امکاناتی است که برای این تیم قائل می‌شوند. اما درواقع همه می‌دانیم که کیفیت فوتبال آسیا به تیم‌هایی مثل کامبوج ختم نمی‌شود و کادر فنی تیم ملی قطعاً با در نظر گرفتن تمام رقبای خود در آسیا این پیروزی پر گل و شیرین را فراموش خواهند کرد تا بخواهند پنجه در پنجه حریفانی بگذارند که عیار تیم ملی را مطمئنا مشخص خواهند کرد. یکی از آن تیم‌هایی که روزبه‌روز فاصله‌اش را با فوتبا ل روز دنیا کمتر می کند، تیم ملی ژاپن است که در این سال‌ها دیگر تنها صعود به جام جهانی برایشان هیچ دستاوردی تلقی نمی‌شود و تنها راه یابی به مراحل بالاتر جام جهانی است که می‌تواند به‌عنوان یک موفقیت برای این فوتبال در نظر گرفته شود. حضور پرتعداد بازیکنان این تیم در بالاترین لیگ‌ها حتی تیم‌های اروپایی کلاس فوتبال این تیم را ارتقاء بخشیده است که قطعا با برنامه ای بلند مدتی این تیم دارد می تواند به ان دست یابد. جام جهانی هنوز دیدار زیبای ژاپن مقابل بلژیک را فراموش نکرده است دیداری که می توانست صند حضور این تیم را در جمع 8 تیم برتر دنیا امضا کند.
اگر به بازی آخرتیم ملی فوتبال ژاپن مقابل کشورمغولستان درچهار چوب مقدماتی جام جهانی 2020 قطر که با برتری مطلق 6 بر 0 ساموارایی ها به اتمام رسید، نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که در ترکیب این تیم به سختی می شود بازیکنی را یافت که در ژاپن و حتی آسیا بازی میکند و اکثر بازیکنان این تیم متشکل از چهره هایی است که حالا در ترکیب تیم های اروپایی نقشی تعیین کننده را دارند.
 این تیم در درون دروازه از شویچی گوندا (پورتیمونسه، پرتغال) بهره می برد، درحالی که دروازه بان با تجربه این تیم ایجی کاواشیما (استرسبورگ، فرانسه) هم در این تیم حضور دارد که به عنوان شماره یک تقریبا رقیب خاصی ندارد.

 

 علاوه بر این ژاپنی ها در خط دفاع از یوتو ناگاتومو (گالاتاسرای، ترکیه) مایا یوشیدا (ساوتهمتون، انگلستان) تاکهیرو تومیسائو (بولونا، ایتالیا) هیروکی ساکایی (مارسی، فرانسه) بهره می برد که هر چهار بازیکن نامبرده به صورت ثابت در تیم های اشاره شده به صورت ثابت بازی می کنند و ازاین میان "هیروکی ساکاهی" با تنها 20 سال سن یکی از پدیده های فوتبال ژاپن به شمار می رود که در تابستان از تیم فوتبال سنت ترویدن بلژیک به بولونا منتقل شده است. این خط دفاع شاید یکی از بهترین خطوط دفاعی سال های اخیر تیم ملی ژاپن را تشکیل می دهند. "هاجیمه موریسائو" سرمربی این تیم در اکثر بازی ها ازاین چهار نفر در خط دفاع استفاده کرده است و به نظرمی رسد این چهار بازیکن اعتماد این مربی را به خود جلب کرده اند.

 

 


 این سرمربی 51 ساله معمولا تیمش را با روش 4-2-3-1 به میدان می فرستد که در خط هافبک دفاعی از واتارو اندو (اشتوتگارت، آلمان) و گاکو شیباساکی (دیورتیوو لاکرونیا، اسپانیا) بهره می برد که در این پست بعضا از "هاشیموتو" نیزاستفاده می کند.


 درخط هافبک هجومی نیز یونا ایتو (خنک، بلژیک) تاکویی مینامینو (سالزبورگ، بوندس لیگا) شویا ناکاجیما (پورتو، پرتغال) در ترکیب ثابت مقابل مغمولستان بازی کردند و در خط حمله "کنسوکه ناگایی "(توکیو، ژاپن) به عنوان تک مهاجم به میدان رفت.

 


در ادامه در نیمه دوم کوکه انزایی (پورتیمونسه، پرتغال) داییچی کامادا (اینتراخت فرانفورت، آلمان) گنکی هاراگوچی (هانوفر، آلمان) به میدان رفتند که "کامادا" یکی از 6 گل این تیم را 82 به ثمر رساند.
 علاوه بر حضور این بازیکنان درآخرین بازی این تیم، ژاپن از دانیل اشمیت (سنت ترویدن، بلژیک) نا اومی اوئدا (سرکل، بلژیک) شینسوکه هاتاناکا (یوکوهاما مارینوس) کو ایتاکورا (خرونینگن، هلند) کنتو هاشیموتو (توکیو، ژاپن) ریستو دوان (آیندهوون، هلند) تاکوما آسانو (پارتیزان بلگراد، صربستان) تاکفوسا کوبو (مایورکا، رئال مادرید، اسپانیا) را روی نیمکت خود می دید که از این بین حضور "کوبو" و "دوان " می تواند دربازیهای مهم تر قابل پیشبینی باشد.


 می بینیم از جمع 23 بازیکنی که به تیم ملی ژاپن دعوت شده اند تنها 3 بازیکن در جی لیگ یا همان لیگ برتر ژاپن بازی می کنند و 20 بازیکن در فوتبال اروپا حضور دارند که هر کدام نقشی تعیین کننده در تیمشان ایفا می کنند.


به هرحال مارک ویلموتس که تا به حال سابقه سرمربیگری در فوتبال آسیا را نداشته است بهتراز هر کسی می داند که همه تیم ها به مهربانی کامبوج نیستند و تیم های مثل قطر و عربستان ازغرب آسیا و ژاپن و کره جنوبی از شرق می تواند لقمه گلو گیری برای تیم ملی محسوب شوند.

ژاپن تیم ملی ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژاپن تیم ملی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود