Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیاده‌روی اربعین عبادتی در حال حرکت است که در عین مظهر وحدت و همکاری و نزدیکی بین ملت‌ها، آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است و فرهنگ تنبلی را از بین می‌برد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- زهرا ایزدی*؛ اسلام دو بال اصلی دارد، یکی فرهنگ عاشورایی و دیگری فرهنگ مهدویت. فرهنگ عاشورایی همچنان پابرجاست، ولی متاسفانه به فرهنگ مهدویت کمتر توجه می شود و گاهی هم مغفول واقع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما سوال اینجاست مگر عاشورا مقدمه‌ای برای ظهور نیست؛ پس چگونه می‌شود بگوییم عاشورا پابرجاست و مهدویت مورد غفلت واقع شده؟

کمتر از چند روز دیگر تا بزرگترین اجتماع عظیم انسانی باقی مانده است، واقعه‌ای که سیل عظیم عاشقان ولایت را به سمت هدفی مشترک می‌کشاند، هدفی که گویای عدالت، آزادی، ظلم ناپذیری و نماد بارز ایستادگی برای تحقق جامعه‌ی مهدویت است. چرا می‌گوییم این حرکت عظیم به سمت بزرگ پرچمدار عدل و آزادی زمینه‌ساز جامعه‌ی ظهور است؟   چون می‌توان هر سه مقدمه‌ اصلی تشکیل تمدن اسلامی را به وضوح در آن مشاهده کرد که عبارت‌اند از: ۱- فراگیری و سیل مشتاقان خاندان عصمت و طهارت که از هر شهر و دیاری با رنگ و زبان و نژاد‌های مختلف از تمام روزمرگی‌های زندگی دست می‌کشند و قدم در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌گذارند. حتی اگر بشنوند که مسیر سخت و دشوار است و از لحاظ امنیتی شاید برایشان خطر ایجاد شود، انگیزه‌شان را از دست نمی‌دهند، که هیچ؛ بلکه مشتاق‌تر هم می‌شوند و با شور بیشتری شرکت می‌کنند.

۲- فراگیری و نوع دوستی و اخلاق مداری که به مدت حداقل یک ماه عجیب موج می‌زند و حتی پایین‌ترین فرد از لحاظ مالی و خانوادگی هم سعی می‌کند به نوعی در این اجتماع شریک باشد، با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشغله‌های مختلف زندگی، اما کافیست سخن از حکومت عدالت جهانی مطرح شود که شروعش با حرکت به سمت آغاز کننده‌ی این نهضت جهانی است دیگر کسی سر از پا نمی‌شناسد و به هر نحوی وارد میدان می‌شود، و اتفاقی رقم می‌خورد که نظیرش را در هیچ کجای جهان با ملاک و معیار‌های مادی نمی‌توان یافت.

۳- فراگیری اتحاد، عدالت و صلح جهانی، مفهومی که آرمان همیشگی مردم جهان بوده و گا‌ها با الفاظ و کلمات مختلفی آن را بیان کرده‌اند مانند دهکده‌ی جهانی و...، اما همیشه در آرزویش به سر برده‌اند، ولی در کشوری به اسم عراق که سال ۲۰۰۲ از جانب کشوری که مدعی رهبری جهان است با نیت شوم لقب محور شرارت را گرفته است، سالی یکبار صلح جهانی محقق می‌شود و زن و مرد و پیر و جوان و سفید و سیاه کنار یکدیگر قدم برمی‌دارند و مفهوم صلح را به صورت واقعی به رخ جهانیان می‌کشند.

با وجود این سه مقدمه که هر سال در جلوی چشمان هر بیننده‌ای که فقط کافیست بخواهد ببیند اتفاق می‌افتد، میفهمیم که پیاده‌روی اربعین عبادتی در حال حرکت است که در عین مظهر وحدت و همکاری و نزدیکی بین ملت‌ها بودن، آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است و فرهنگ تنبلی را از بین می‌برد و انسان را به حرکت وامی‌دارد که در اصل ریشه در حضور آقا امام زمان (عج) در این اجتماع عظیم دارد.
نباید سطح اربعین را به یک سفر عاطفی تنزل دهیم و بدانیم که این یک سفر برای آینده‌ی اسلام است و ما که وارثان این فرهنگ بزرگ هستیم رسالتی برگردنمان است که ابعاد آشکار و پنهان اربعین را برای دیگر افرادی که توفیق حضور ندارند یا نسبت به این واقعه آگاهی ندارند نمایان سازیم و سعی کنیم ذات واقعی این سفر و فریاد‌های حضرت زینب (س) را به گوش همگان برسانیم.

درواقع الان زمان نصرت اسلام و امام حسین (ع) و امام زمان (عج) هست و در این سفر نشان خواهیم داد که هرچقدر سختی‌های راه بیشتر شود و سنگ اندازی‌ها افزایش یابد انگیزه‌ی وارثان حسین و یاری‌کنندگان حضرت حجت بیشتر و بیشتر خواهد شد.   *زهرا ایزدی- دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی اربعین تمدن اسلامی فرهنگ مهدویت فرهنگ عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،در متن این بیانیه آمده است :

"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا،در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.

دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد.

شکل گیری ، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می دهد.گستردگی ، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می شود.جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می کند.

همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاهها ، مراکز علمی و فرهنگی جهان ، فارغ از هر نژاد و مذهبی،از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری،حداقلی ترین مسئولیت انسانهای آزاده و خیراندیش دنیا  در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه ، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود