Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@14:48:39 GMT

15 سال حبس در انتظار رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۳۵۶

به گزارش فارس، یک منبع قضایی روز شنبه گفت که دادگاه عالی اسپانیا قصد دارد تا رهبران جدایی طلب کاتالونیا را به دلیل پیشنهاد برگزاری همه پرسی استقلال در سال 2017 به حداکثر 15 سال زندان محکوم کند.

منابعی به رویترز گفتند که 12 نفر از برجسته‌ترین رهبران کاتالونیا به اتهام ایجاد اغتشاش و سوء استفاده از اموال عمومی مجرم شناخته خواهند شد اما هیچکدام به شدیدترین مجازات اغتشاش محکوم نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت که تصمیم توسط 7 نفر از اعضای برجسته دادگاه به اتفاق آرا اتخاذ خواهد شد.

انتظار می‌رود که این حکم توسط قضات امضا شده و هفته بعد و به احتمال زیاد روز دوشنبه به صورت عمومی اعلام شود.

بر اساس گفته رویترز، سخنگوی دادگاه عالی اسپانیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است..

این حکم می‌تواند واکنش بسیار شدیدی را در میان کاتالونیا ایجاد کند، جایی که جدایی طلبان دو سال پیش بزرگترین بحران سیاسی اسپانیا طی چندین دهه گذشته را بوجود آوردند.

این موضوع همچنین فضای سیاسی اسپانیا را در آستانه چهارمین انتخابات عمومی طی چهار سال گذشته، پیچیده می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند