Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:26:55 GMT

نگرش اربعین می تواند فاتح قدس شریف باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۶۲۳

نگرش اربعین می تواند فاتح قدس شریف باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،   حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب روز شنبه در همایش اربعین و قدس شریف که در محل سالن همایش‌های مرقد مطهر «صافی صفا یمانی» در نجف اشرف برگزاز شد، افزود: سخن گفتن از اربعین مهم است؛ اما مهم‌تر از آن تفکر و حرکت کردن در راه سیدالشهدا (ع) است.
وی با بیان اینکه نقش امام حسین (ع) و قدس شریف هر دو در جهت انسان سازی است، ‌افزود: طبق برخی روایات، مسجدالاقصی توسط پیامبران برای خداپرستی احداث شد و در طول تاریخ فرزندان اسماعیل، قدس شریف را به عنوان قبله خودشان انتخاب کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حتی پیامبر اکرم (ص) در زمانی که در مکه مکرمه بودند به گونه‌ای به سمت قدس شریف نماز می‌گذارند که در امتداد کعبه مکرمه باشد و هر دو قبله را درک می‌کردند. بنابراین درباره قدس شریف روایات زیادی وجود دارد که نشان از همیت و جایگاه این مکان مقدس است.
وی با بیان اینکه مدت‌هاست که رژیم سفاک برقدس شریف تسلط یافته است، ‌ یادآور شد: آن‌ها اهمیت و جایگاه این مکان مقدس را می‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که اربعین می‌تواند در آزادی قدس تاثیرگذار باشد به همین دلیل برای مقابله با اربعین حسینی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند و در تلاشند به هر طریق شده مانع برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حسینی شوند.
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: در تمام آنچه که علیه اربعین حسینی شکل می‌گیرد، ‌ دست رژیم صهیونستی را می توان در این توطئه‌ها یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نجف اشرف عتبات عالیات اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود