Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@23:46:17 GMT

16 کشته براثر حمله به مسجدی در بورکینافاسو

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۷۱۶

به گزارش فارس، حمله مردان مسلح ناشناس به یک مسجد در «بورکینافاسو» تعدادی کشته برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» حمله گروهی از مردان مسلح در غروب جمعه به یک مسجد در بورکینافاسو  باعث کشته شدن دست‌کم 16 نفر شد.

بورکینافاسو، کشور محصور در خشکی و مستعمره سابق فرانسه واقع در غرب آفریقا و پایتخت آن «اوآگادوگو» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریت جمعیت بورکینافاسو را مسلمانان شکل می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، طی این حادثه 13 نفر در دم جان سپردند و سه نفر دیگر نیز لحظاتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

 مقام‌های امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشتند که دست‌کم 16 نفر در جریان حمله مردان مسلح به یک مسجد اعظم در دهکده سالموسی  واقع در استان «اودالان» واقع در بورکینافاسو کشته و 2 نفر نیز به شدت مجروح شدند.

هفته گذشته نیز منابع مطلع از کشته شدن ۲۰ تن از اهالی بورکینافاسو در جریان حمله افراط‌گرایان به یک معدن طلا در شمال این کشور خبر دادند.

بورکینافاسو در سه سال گذشته با شورش‌های داخلی مواجه شده که با گسترش خشونت از کشور همسایه خود «مالی»، این مسئله شدت یافته شده است. 

طی ماه‌های گذشته نیز افراد مسلح ناشناس به کلیسایی در بورکینافاسو حمله کردند که در پی آن 6 نفر جان خود را از دست دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

به گزارش تابناک، جعفر معیادفر، رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره حوادث جوی از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: در این مدت ۱۲۰۴ نفر آسیب دیده از این حوادث بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۹ نفر جان خود را بر اثر حوادث جوی از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲ برابری داشته است. همچنین ۱۱۶۵ نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۷ درصدی داشته است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در این مدت گفت: از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۴۱ نفر در سیلاب مصدوم و ۳۵ نیز براثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند. همچنین در این مدت ۲۴ نفر در طوفان مصدوم شده‌اند.

معیادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری ۶ مصدوم براثر ریزش کوه یا سنگ، ۱۰۶۹ نفر براثر گرد و غبار و ۲۰ نفر در سایر حوادث مصدوم شده‌اند. همچنین ۴ نفر بر اثر وقوع رعد و برق فوت شده و ۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم