Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:37:47 GMT

۴۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه راهی کربلا شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۷۳۴۳

۴۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه راهی کربلا شدند

به گزارش ایرنا علیرضا گورویی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت:برای نخستین بار اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه دفتری را برای تسهیل در تردد اتباع خارجه در مرز شلمچه مستقر کرد که به طور مستمر مشکلات زائران خارجی آنها را پیگیری کند.
وی افزود: تمام اتباع خارجی که دارای دفترچه موقت صادره از ایران هستند بدون ویزا به عراق سفر می کنند و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت رای سفر به کربلا باید پاسپورت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه بیشترین آمار تردد اتباع خارجی را مربوط به کشورهای آذربایجان، پاکستان و افغانستان عنوان کرد و گفت: زائران دیگر کشورها نیز از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.
گورویی تصریح کرد: اتباع خارجی ویزای خود را از سفارت خانه عراق یا کنسولگری های عراق دریافت کنند زیرا بعضی ویزاهای اتباع خارجی جعلی بوده و مرزبانی عراق مانع ورود آنها به خاک این شهر شده است.

با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع خارجی وزارت خارجه خوزستان اربعین ۹۸ مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران به حج عمره پس از ۹ سال دوباره از سر گرفته شده است و این کاروان ۸۵ نفره حج عمره را به مدت ده روز بجا خواهند آورد.
سلیمی با بیان اینکه مدت زمان سفر حج تمتع ۳۰ تا ۶۰ روز خواهد بود، افزود: ۸ کارون با جمعیت هزار و ۵۵ نفر راهی سفر حج تمتع خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم