Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : زائران اربعین حسینی (ع) زمان بازگشت از عراق در مرز خسروی کنترل بهداشتی می‌شوند.

او گفت : این کنترل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیردار از طریق زائران به کشور انجام می‌شود. 

او با بیان اینکه تیم‌های ویژه پزشکی از هم اکنون در حال استقرار در مرز خسروی هستند افزود: این تیم‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته‌ای همچون تب سنج‌های لیزری هستند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدام‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرادی گفت: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری به سرعت از آن‌ها نمونه برداری و اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پیشگیری از ورود بیماری‎ها و شیوع آن‌ها با مراقبت و رسیدگی دقیق به افراد مشکوک، با تمام توان در مناطق مرزی و در طول مسیر زوار انجام می‌شود گفت: نظارت بر موکب‌ها و مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی و آشامیدنی در تمام مسیر تردد و شهر‌های مسیر زوار اعم از رستوران‌ها و مراکز اقامتی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه حفاظت از سلامت زوار در بخش بهداشت وظیفه ماست افزود: تمام امکانات لازم و نیرو‌های متخصص و با تجربه در شبکه‎های بهداشت و درمان، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‎ها و آزمایشگاه‎ها برای فراهم کردن زمینه‎های پیشگیری و کنترل بیماری‎ها با تشدید مراقبت به کار گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از اعلام آماده باش سراسری و لغو مرخصی‌ها در کادر درمانی استان خبر داد

 مرادی گفت: با توجه به کسب افتخار میزبانی زوار حضرت امام حسین علیه السلام در کنگره عظیم اربعین و لزوم به کار بستن تمام توان و امکانات و انجام تمهیدات لازم جهت خدمت به سلامت زوار ارجمند، لازم است کلیه واحد‌ها و حوزه‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان‌های عضو کمیته بهداشت و درمان اربعین، ضمن اجرای مصوبات کمیته، موارد ذیل را به صورت جدی رعایت و اهتمام کامل را در اجرایی نمودن آن‌ها به خرج دهند .

 

 

انتهای پیام/د

کنترل سلامت زائران اربعین حسینی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد