Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@20:42:56 GMT

علت کاهش قیمت گوجه فرنگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۷۸۶۶

صراط:

ابراهیم رستمی مسئول واحدصنایع غذایی وتبدیلی جهادکشاورزی مشهد گفت: باتوجه به اینکه کارخانجات رغبتی برای دریافت گوجه ندارند، تولید وعرضه زیاد باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

به گزارش صدا و سیما رستمی ادامه داد: باوجود اینکه امسال بیش از اندازه گوجه فرنگی کشت شده است فراوانی این محصول بیشتر از مصرف داخلی است، و در صادرات رب هم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گفت: درسال گذشته به دلیل کم بودن کشت گوجه فرنگی وعواملی مثل بالارفتن قیمت دلار و توجیه پذیری صادرات گوجه‌ی خام باعث شد قیمت این محصول اول فصل ازنرخ ۷هزارتومان شروع و در پایان فصل به ۲هزارو۵۰۰ تومان برسد.

رستمی افزود: باتوجه به اینکه پارسال مشکلاتی در تامین قوطی وجود داشت، و کارخانجات قوطی سازی به دلیل نوسانات قیمت حاضر به فروش قوطی هانبودند امسال اینگونه نیست، اما این امرباعث کاهش قیمت قوطی خام نشده و فقط تامین آن ثابت مانده است.

اوتصریح کرد: وزن خالص رب قوطی ۸۰۰ گرم ووزن رب شیشه ۷۰۰ گرم است، و همچنین قیمت رب شیشه‌ای حدود۱۰درصد از رب قوطی کمتر است.

مسئول واحد صنایع غذایی وتبدیلی جهادکشاورزی گفت: باوجود اینکه قیمت رب شیشه‌ای کمتر است اما ضایعات موجود درشیشه باعث می شود که تقریبا قیمت هردو یکسان باشند.

رستمی ادامه داد: باتوجه به افزایش برخی موارد که درقیمت مصرف کننده تاثیرگذارهستند مانند کارگر ونیروی کار، کرایه مربوط به حمل ونقل ومالیات و... قیمت کنونی رب تقریبا عادلانه می‌باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت گوجه فرنگی ابراهیم رستمی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند