Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@11:59:12 GMT

تسهیلات با نرخ 6 درصد برای زوج های جوان در طرح بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۳۷۶

‍‍‍‍‍‍

عضوهیئت ‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری: باتوجه به تمهیداتی فراهم شده در ظرفیت صندوق یکم، زوج های جوان با پیش خرید بافت فرسوده از سازندگان، تسهیلات با نرخ 6 درصد دریافت می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد آئینی عضوهیئت ‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: موضوع بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری با توجه به حجم گسترده و ابعاد پیچیده آن یک اقدام ملی است که بدون حضور مردم، بخش خصوصی، انبوه سازان و سازندگان نمی توان اقدامی را در این زمینه به خوبی پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم همان کسانی هستند که در بافتهای فرسوده ساکن هستند و توان نوسازی خودبخودی را ندارند و باید در توانمندسازی مردم کمک کنیم. 

او افزود: در سال 88 تا 92 بسته حمایتی خوبی در قالب بخش اعتباری مسکن مهر وارد کردیم و با وام ترجیحی و ارزان قیمت روند نوسازی هم خوب بوده و از سال 96 به بعد هم باز روند سعودی شده که این نشان از تشویق مردم در ساخت و ساز بافتهای فرسوده بوده است. 

با مشوق های شهری در شهر تهران در 5 درصد سطح بیش از 20 درصد پروانه صادر شده است و در کل کشور هم از 7 در صد سطح 16 و نیم درصد صدور پروانه را به همراه داشته است.

بر اساس اعلام سازمان نوسازی شهر تهران بیش از 45 درصد پلاک های فرسوده تهران توانسته در طرح نوسازی قرار بگیرد و در سطح کشور نیز روند رو به رشد است اگرچه هنوز با سیاست های کلی فاصله داریم تا به نقطه مطلوب برسیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با تمهیداتی که فراهم شده، ظرفیت صندوق یکم به شکل مطلوب به سمت بافت فرسوده می رود بنابراین زوج های جوان پیشنهاد می شود با پیش خرید بافت فرسوده از سازندگان از تسهیلات با نرخ 6 درصد استفاده کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: مسئله اصلی در بافتهای فرسوده و بازافرینی شهری تملک املاکی است که در دست مردم است تا بتوان در بازسازی وارد شویم. مشکل ما در بافتهای فرسوده این است که در گذشته با مشارکت مردم در ساخت و ساز بافتهای فرسوده اگرچه موجب استقبال مردم شده اما با تراکم بیشتر در چندسال آینده باز هم بافت فرسوده ای در  همان منطقه خواهیم داشت که کار اشتباهی است اما برای مشارکت مردم باید اعتمادسازی کرد. 

او افزود: در اصل برای بافتهای فرسوده طرح جامعی نداریم چون به فراخور هر منطقه یا محله بافت فرسوده طرح داد به طور مثال از طرح نوسازی در محله سیروس تهران استقبال لازم انجام نشد که می توانستیم با توجیه اقتصادی و طرح هایی با ارزش افزوده بیشتر اعتمادسازی کرد و کاربری لازم را برای استقبال مردم ایجاد کرد. 

او با بیان اینکه طرح های ما در بافت فرسوده موفق نبوده گفت: باید رویه را عوض کرد و از طرح های موفق در این زمینه الگو برداری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

افشین پروین‌پور کارشناس مسکن گفت:وقتی صحبت از بافت فرسوده مطرح است نباید پلاک محور عمل کرد. مشکلات بافت فرسوده فقط ساخت یک منزل نیست بلکه باید شناسایی بافت فرسوده ریزدانه باشد، معابر تنگ باشد و  فرسوده باشد بنابراین نباید به بافت فرسوده نگاه پلاکی داشت بلکه باید دید چقدر سرانه خدماتی انجام داده ایم. 

او افزود: به دلیل غلط بودن مدل های حاکمیتی طرح های ما موفق نبوده است. حاکمیت ضلع اصلی است که شامل بانک مسکن و شهرداری است طرف دیگر بخش خصوصی و یک ضلع هم مردم هستند بنابراین باید در اجرای طرح سیاست برد- برد باشد. 

رویکرد طرح تملک اجباری، احیای پلاکی نادرست و ناموفق بوده است چون در احیای بافت فرسوده مهم خدمات است نه اینکه چه تعداد پلاک نوسازی شده است.

او گفت: حاکمیت می تواند با تعریف مدل کارآمد و بستر سازی در احیای بافت فرسوده کمک کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نوسازی بافت های فرسوده انبوه سازان مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است