Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@22:00:53 GMT

چهار نظامی عراقی در مرز سوریه کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۵۸۲

چهار نظامی عراقی در مرز سوریه کشته شدند

چهار نظامی عراقی از جمله یک افسر در حمله داعش به پاسگاه امنیتی در نزدیکی مرز عراق و سوریه در شمال غربی موصل کشته شدند.

سرهنگ «شامل خضر» از ارتش عراق گفت: عناصری از داعش امروز صبح به یک پست ارتش عراق در نزدیکی مرز عراق با سوریه در حومه شهر البعاج، 70 کیلومتری غرب موصل حمله کردند و چهار نظامی از جمله یک سرهنگ را کُشتند و به طرفی نامعلوم پا به فرار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مناطق استان نینوا به ویژه در نزدیکی مرز سوریه در شمال غربی عراق همچنان شاهد فعالیت هسته‌های داعش است که عملیات مسلحانه مختلفی را علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان انجام می‌دهند که ده‌ها خانواده را مجبور به فرار به شهر موصل کرده‌اند.

پلیس شهر سنجار در استان نینوا روز شنبه اعلام کرد تدابیر امنیتی جدی را برای جلوگیری از فرار سرکرده‌های داعش از سوریه به عراق اتخاذ کرده است.

سرهنگ «زیاد حسین»، رئیس پلیس سنجار در گفت‌وگو با وبگاه موازین نیوز گفت: پس از حمله ترکیه به شمال سوریه از بیم فرار عناصر و سرکرده‌های داعش از سوریه به عراق از طریق شهر مرزی سنجار، تدابیر سختگیرانه‌ای بکار گرفته شده است.

حسین با تاکید بر اینکه هنوز هیچ عضو داعشی وارد مرزهای عراق نشده است، گفت: اقدامات ارتش و الحشد الشعبی جدی و محکم است.
نظامیان ترکیه از اواخر هفته گذشته عملیات نظامی را در شمال شرق سوریه آغاز کرده‌اند.

دایره اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق هم امروز شنبه از نابودی سه مخفیگاه داعش در دیالی در بمباران جنگنده‌های اف 16 ارتش عراق خبر داد.

در بیانیه این نهاد آمده است: جنگنده‌های اف 16 عراقی تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک و طبق اطلاعات دقیق با حملاتی هوایی سه هدف خصمانه داعش را هدف گرفتند. این اهداف شامل یک انبار اصلی سلاح و مهمات و دو مخفیگاه داعش در شمال غربی دریاچه حمرین در استان دیالی بود.

حملات مذکور با نابودی اهداف داعش و کشته شدن عناصر تروریستی حاضر در آن همراه بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نظامی عراق سوریه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که ۲ نظامی این رژیم در مرکز غزه کشته شدند.

به گزارش مشرق از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲ افسر ارتش روز گذشته در مرکز نوار غزه کشته شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، ۲ نظامی کشته شده گروهبان عیدو اویو ۲۸ ساله از نیروهای یگان پشتیبانی زرهی و گروهبان ذخیره کلکادین مهیری ۳۷ ساله از نیروهای تیپ کرملی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن ۶۰۸ نظامی خود از آغاز جنگ در غزه و ۲۶۳ نظامی از آغاز حمله زمینی به این باریکه اعتراف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته‌های نظامی خود را اعلام می‌کند.

این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

همچنین آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند هم با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه براساس دستور العمل این رژیم و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می‌شود و نام‌های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده‌ها نیست.

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند