Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا رحمانی شامگاه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: هرکس نسبت به تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام کند مقابل فرمایش رهبری ایستاده و به نوعی به کشور خیانت کرده است.
وی ادامه داد: یکی از سیستم هایی که می تواند به رونق واحدهای اقتصادی کمک کند سیستم بانکی کشور است از این رو انتظارات از آنها زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی یکی از مهمترین مزیت های رونق واحدهای صنعتی را شکوفایی اقتصاد و روتق تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: استانی مانند کرمانشاه که روند بیکاری آن تازه متوقف شده به این رونق نیاز مضاعف تری دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از رشد حدود ۳۰ درصدی صادرات از نظر وزنی طی پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از نظر ارزشی طی مدت یادشده ۹ درصد کاهش داشته ایم که البته این کاهش به دلیل تغییر در نحوه محاسبات است.
وی گفت: معمولا در نیمه دوم سال وضعیت صادرات کشور بهبود می یابد که امیدوارم امسال هم این موضوع تکرار و کاهش موجود جبران شود.
رحمانی در ادامه کرمانشاه را یکی از استان های توانمند در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: کمک های لازم برای رونق واحدهای صنعتی و اتمام پروژه های در دست اجرا صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که در استان کرمانشاه در دست اجرا است کارخانه لاستیک سازی است که حمایت مالی لازم از آن صورت می گیرد.
وزیر صمت خاطرنشان ساخت: پنج طرح است که اجرای آنها کشور را در صنعت لاستیک سازی کامیون ها خودکفا می کند که یکی از آن ها همین پروژه کرمانشاه است.
وی همچنین از مکلف شدن شرکت های ایران خودرو و سایپا از راه اندازی واحدهای قطعه سازی در کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های ما گسیل کردن سرمایه گذار برای مناطق ویژه اقتصادی این استان است.
رحمانی در پایان بر اتمام پروژه های در دست اجرا در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: در کنار این پروژه ها باید روزشمار نصب شده و در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

امروز با حضور وزیر صمت عملیات اجرایی طرح های تولیدی؛ کنسانتره آهن با ظرفیت ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر، کنسانتره منگنز با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغال ۲۵ نفر، سولفات منگنز با ظرفیت هزار و ۷۰۰ تن و اشتغال ۲۵ نفر، انواع داروهای منشاء گیاهی با ظرفیت ۱۵ میلیون عدد در سال و اشتغال ۳۰ نفر و نوار و لوله آبیاری از نوع پلی اتیلن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ تن و اشتغال ۵۲ نفر در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت بخش خصوصی اقتصاد بیکاری معدن و تجارت رشد صنعت ایران خودرو سایپا سرمایه اشتغال اشتغال بخش خصوصی بیکاری معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده