Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@18:01:37 GMT

انتخابات افغانستان چند کشته و زخمی گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۸۵۲

به گزارش ایرنا به نقل از افق، کمیسیون حقوق بشر افغانستان عنوان کرد : در پی وقوع ۶۸ حمله در روز انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

گزارش ارائه شده توسط کمیسیون حقوق بشر از ابتدای حضور مردم افغانستان تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در ششم مهرماه بدست آمده است.

گزارش آمار بالای تلفات غیرنظامیان افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری درحالی منتشر می شود که پیش تر نهادهای امنیتی گفته بودند که از وقوع ده‌ها حمله در روز انتخابات جلوگیری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان، ۲۲۰ نفر از کارمندان این کمیسیون در روز انتخابات از ۴۷۰ مرکز رای‌دهی در ۲۳ ولایت نظارت کرده‌اند.

یافته‌های ناظران نشان می‌دهد که از آغاز تا پایان روند رای‌دهی یک هزار و ۲۶۰ مورد تخطی، تخلف یا جرم انتخاباتی ثبت شده است که در این میان ۱۴۱ مورد آن جرم انتخاباتی بوده و شامل حمله‌ مسلحانه و «تروریستی» بر کمپین های انتخاباتی، حمله‌ به مراکز رای‌دهی و تهدید رای‌دهندگان و کارمندان کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.

یافته‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر همچنین نشان می‌دهد که بیش تر زندانیان در سراسر افغانستان، به دلیل نبود مراکز رای‌دهی، از دادن رای محروم شده‌اند.

چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ششم مهرماه سال جاری برگزار شد. ۷۲ هزار نیروی امنیتی مسئول تامین امنیت این انتخابات بوده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا

وزارت داخلی طالبان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت ‎پکتیا در سال گذشته خورشیدی ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در این ولایت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۴۵ میلیون و ۵۸۲ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

گفتنی چند گذشته هم ریاست پاسپورت از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید