Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب سوسیالیست حاکم ونزوئلا در بیانیه ای ضمن حمایت کامل از مردم اکوادور در برابر خشونت های اخیر در این کشور، هرگونه سرکوب معترضان را محکوم کرد.

اخبار بین‌الملل- این بیانیه با بیان اینکه اتحاد مردم هرگز شکست نخواهد خورد، بر همبستگی جدایی ناپذیر با مردم اکوادور تاکید می کند.

حزب حاکم ونزوئلا همچنین ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوی رئیس جمهوری اکوادور مبنی بر دخالت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در ناآرامی های اکوادور تصریح کرد که این اتهامات بی پایه و اساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب کمونیست آرژانتین نیز همبستگی خود را با مردم اکوادور اعلام کرد.

این حزب در بیانیه ای ضمن محکوم کردن سرکوب معترضان اکوادوری توسط نیروهای امنیتی این کشور ابراز امیدواری کرد که مردم اکوادور بتوانند به اهداف خود دست یابند.

از سوی دیگر «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهوری چپ گرای سابق اکوادور از آژانس های اعمال قانون این کشور خواست تا خشونت ها علیه معترضانی را که به طور مسالمت آمیز تظاهرات می کنند، متوقف سازند.

وی در پیامی توئیتری از پلیس و ارتش اکوادور خواست تا در راستای حفاظت از دولت رو به زوال «لنین مورنو» گام برندارند و تاکید کرد که رئیس جمهوری کنونی اکوادور دموکراسی و قانون را زیر پا گذاشته است.

کوره‌آ با بیان اینکه قانون اساسی اکوادور برگزاری انتخابات زودهنگام را در زمان تداوم بحران سیاسی پیش بینی کرده، افزود: مقامات اکوادور منتظر چه هستند؟ آیا می خواهند مردم بیشتری کشته شوند؟

لنین مورنو که در انتخابات سال ۲۰۱۷ به ریاست جمهوری رسید و جانشین رافائل کوره‌آ شد، اعلام کرده که یارانه سوخت طی ۴۰ سال گذشته اقتصاد کشور را مختل کرده است.

وی افزود: اجازه نخواهد داد اعتراضات کشور را فلج کند.

دولت اکوادور در راستای اجرای اصلاحات اقتصادی اخیرا اعلام کرد که از سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) خارج می‌شود تا بتواند تولید نفت و درآمدهای نفتی خود را افزایش دهد.

معترضان همچنان بر لغو سیاست های ریاضتی دولت تاکید دارند و گفته اند که یارانه های سوختی باید همانند سابق اجرایی شوند. دولت اکوادور اعلام کرده که یکی از دلایل اجرای این سیاست ها عمل کردن به یکسری اصلاحات مدنظر صندوق بین المللی پول است.

این نهاد بین المللی از اکوادور درخواست کرده در ازای دریافت حدود ۴.۲ میلیارد دلار در راستای اجرای یکسری اصلاحات اقتصادی گام بردارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آرژانتین نیروهای امنیتی دموکراسی قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری یارانه نفت دولت صندوق بین المللی پول دلار آرژانتین اکوادور ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران