Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@06:09:00 GMT

سقوط هواپیمای ریاست جمهوری کنگو/ ۲۳ نفر کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۹۸۷

سقوط هواپیمای ریاست جمهوری کنگو/ ۲۳ نفر کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دیلی پست نیجریه با پایان دادن به شایعه های دو روز اخیر مبنی بر ناپدید شدن این هواپیمای باری ویژه حمل کارکنان دفتر ریاست جمهوری در کینشازا، نوشت که تحقیقات انجام شده نشان داد این هواپیما در شرق این کشور سقوط کرد و همه 23 سرنشین آن جان باختند.

این گزارش به نقل از "ویدیه تشیمانگا" رئیس هواپیمایی غیرنظامی جمهوری دمکراتیک کنگو اعلام کرد که بعد از آنکه روز پنجشنبه هواپیمای جت آنتانوف روسی به همراه خلبان ویژه رئیس جمهوری، مدیر پشتیابی هواپیمایی کشور و چند سرباز از شهر "گوما" عازم کینشازا بود و در 40 کیلومتری فرودگان "ان دیلی" از صفحه رادار مفقود شد، امروز مشخص شد که هواپیمای مذکور سقوط کرد و همه سرنشینان خود را به کام مرگ برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای "ان-"26 متعلق به شرکت "گوم-ایر شب پنجشنبه در حالی در 25 کیلومتری شهر کینشازا در جمهوری دموکراتیک کنگو سقوط کرد که محموله خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گوما تحویل مقامات آن شهر داده بود و به پایتخت باز می گشت.

"الکسی سنتبوف" سفیر روسیه در کینشازا نیز امروز در صفحه فیس بوک خود از حضور چند تبعه روس در هواپیمای "ان-26" خبر داد و نوشت که از سه خلبان و خدمه روسی این هواپیما هنوز اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری رویترز امروز از تجمع صدها تن از حامیان "فلیکس شیسه کدی" رئیس جمهوری این کشور در کینشازا خبر داد که این حادثه را یک اقدام تروریستی و کودتایی علیه رئیس جمهوری این کشور تلقی کردند.

جمهوری دموکراتیک کنگو یا زئیر سابق در مرکز قاره آفریقا دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان است که با ۹۱ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقاست.

جمهوری دمکراتیک کنگو از شمال با سودان جنوبی و آفریقای مرکزی، از شرق با اوگاندا، بروندی و تانزانیا و از جنوب با آنگولا و زامبیا و از غرب با جمهوری کنگو همسایه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنگو سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی