Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@15:56:32 GMT

جانسون خواستار پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۹۲۴۵

نخست وزیر انگلیس با ابراز «نگرانی عمیق» از تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه از رئیس جمهور ترکیه خواست تا به این عملیات نظامی پایان داده و به روند گفتگوها جهت دستیابی به آتش بس وارد شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از گاردین، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، از رئیس جمهور این کشور خواست تا به این عملیات تهاجمی پایان داده و با دیدگاه دستیابی به یک آتش بس وارد روند گفتگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که «بوریس جانسون عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را عامل تشدید بحران انسانی در منطقه و تضعیف پیشرفت حاصله در برابر داعش می داند».

وی در ادامه افزود: «نخست وزیر [انگلیس] تأکید کرد که ترکیه شریکی مهم برای لندن و یک متحد ناتو است. او [جانسون] نقش ترکیه را در خط مقدم مبارزه با [داعش] و سخاوت و خیرخواهی این کشور در حمایت از پناهجویانی که از جنگ داخلی سوریه گریخته اند، تصدیق می کند. اما نخست وزیر به صراحت اعلام کرد که انگلیس از عملیات نظامی ترکیه حمایت نمی کند».

به موازات درخواست لندن از آنکارا برای توقف عملیات نظامی در سوریه و ورود به روند گفتگوها برای دستیابی به آتش بس، دولت فرانسه صادرات تسلیحات ساخت این کشور به ترکیه را که ممکن است در عملیات تهاجمی علیه کردها در سوریه بکار رود، متوقف کرد. در همین ارتباط، وزارتخانه های دفاع و امور خارجه فرانسه با اعلام مخالفت پاریس با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از توقف صادرات تسلیحات به این کشور خبر دادند.

پیش از آن نیز وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که صادرات تسلیحات این کشور به ترکیه متوقف خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ترکیه عملیات نظامی حمله نظامی سوریه اردوغان رئیس جمهور ترکیه چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد