Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:30:07 GMT

بازگشت ۱۰۹ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۹۴۷۱

بازگشت ۱۰۹ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دارابی شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در استانداری برگزار شد، از بهبود چشمگیر رتبه تورم استان خبر داد و اظهار داشت: رتبه تورم استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در پایان شهریور امسال ۲۳ درصد اعلام شد و این در حالیست که رشد تورم استان در شهریور سال ۹۷ رتبه سوم بوده است و به این ترتیب شاهد بهبود ۲۰ رتبه ای نرخ تورم در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان سال جاری ۱۴ درصد اعلام شده است که نسبت به تابستان سال گذشته با نرخ ۱۶.۵ درصد و کاهش ۲.۵ درصد کاهش به رتبه ششم کشور رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه به آزادسازی پهنه های استان اشاره کرد و افزود: تا کنون در مجموع ۱۲۶۸۰ کیلومتر مربع یعنی ۸۲ درصد پهنه های استان تحت مطالعه قرار گرفته اند و پهنه سنقر به میزان ۲۸۰۰ کیلومتر مربع در حال اقدام ونهایی شدن است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای تسریع در پروژه های سفر مقام معظم رهبری می توان به بهره برداری رسیدن پروژه بیوایمپلنت تا پایان سالجاری، پیشرفت ۶۰ درصدی بیواتانول و تامین مالی ۵۷۰ میلیارد ریالی در واپسین روزهای شهریور ماه اشاره کرد.

وی به تسریع در اجرای پروژه های شستا در چارچوب مصوبات ستاد تسهیل ملی اشاره کرد و بیان داشت: نماینده حقیقی اسید سیتریک طلبکاران شرکت را شناسایی و تاپیکو پذیرفته مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به منظور اصل طلب طلبکاران پرداخت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس برآوردهای جدید شرکت کاغذ بیستون تامین برای تکمیل پروزه نیازمند ۲۲۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید است که قرار شد به نسبت مساوی بین شستا و بانک صنعت و معدن تامین شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالسازی واحدهای راکد اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ و ۶ ماهه اول سالجاری تعداد ۶۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲۴.۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۱۰ نفر به چرخه فعالیت کار و اشتغال برگشته است.

دارابی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۳۵ معدن غیر فعال با سرمایه گذاری ۹۸.۳ میلیارد تومان و اشتغال ۵۸۲ نفر احیاء شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع در سال ۹۷ و ۶ ماهه اول سالجاری ۱۰۹ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۲۲۲.۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۹۲ نفر فعال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر ۱۹ پروژه صنعتی استان نیازمند به تامین مالی لازم به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرا هستند که تقاضا می شود در سالی که مزین به کلام رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید و در راستای ببران بخشی از محرومیتها و عقب افتادگیهای خارج از قصور مردم کرمانشاه بانک صنعت و معدن با اختصاص خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومان به منظور تامین نالی پروژه های دارای توجیه اقتصادی استان بد سهم آورده ۲۰ درصد موافقت کنند.

این مسئول افزود: میزان صادرات استان در ۶ ماهه اول امسال ۱۰۵۰.۹ میلیون دلار و به وزن ۲۴۶۸.۶ هزار تن اعلام شده است که بیشترین اقلام مربوط به لوازم خانه داری، هندوانه، سیب زمینی، رخام پولیش شده، رب گوجا فرنگی و ظروف ملامین است.

وی همچنین گفت: واردات به استان نیز در ۶ ماهه اول امسال به میزان ۳۱.۵ میلیون دلار و به وزن ۱۴.۹ هزار تن رسید که مربوط به ۶۳ قلم متشکل از آلیاژهای کار نشده تایر بادی جعبه فرمان تلمبه‌ای چرخ دنده است.

کد خبر 4744805

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت نرخ تورم شستا اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین استانداری سمنان شهرکرد خطبه های نماز جمعه رادیو اربعین نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی گفت: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیت‌های کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در نیم سال اول سال جاری ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند شناسایی کرده و جهت فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیت‌های اقتصاد معدنی استان، اولین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سال جاری از امروز آغاز و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و ۲ محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صمت استان، وی تاکید گرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین