Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین غفرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۹۵ تاکنون میزان موالید در استان اصفهان از ۸۵ هزار نفر به ۷۳ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد تولد نوزادان امسال بیش از ۲۶ هزار نفر بود که برای افزایش نرخ رشد جمعیت باید این آمار به ۳۲ هزار رسیده باشد اما ۶ هزار تولد کمتر از برنامه جمعیتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال اصفهان کاهش آمار تولد را تهدید علیه رشد جمعیت برشمرد و گفت: باید برنامه‌ریزی جدی برای افزایش آمار ازدواج و تولد انجام و موانع پیش روی آن برداشته شود.

وی به جایگاه امید به زندگی مردم استان اصفهان اشاره  و اضافه کرد : سن امید به زندگی در مردان این استان ۷۳ سال است  که در رتبه هفتم کشوری و این شاخص در زنان این منطقه با ۷۷ سال در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته که روند رو به رشد داشته است.

غفرانی اضافه کرد: امید به زندگی در شهرستان‌های نجف آباد و فریدونشهر بیشتر از سایر شهرستان های استان اصفهان است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۴ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند.

بر اساس آمار موجود در سه سال گذشته میزان تولد در کشور رو به کاهش بوده که ضرورت توجه به سیاست‌های جمعیتی را مورد تاکید قرار می دهد.

نمودار هرم سنی نشان می‌دهد در دهه ۱۳۶۰ موج بزرگی از جمعیت در ایران متولد شد که این جمعیت هم اکنون در رده سنی بین ۲۷ تا ۳۷ سال قرار دارند و تا ۳۰ سال آینده همگی آنها سالمندی و سالخوردگی را تجربه می‌کنند، براساس سرشماری رسمی در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ بیش از ۱۷ میلیون نفر در ایران متولد شدند که این حجم از زاد و ولد در طول تاریخ ایران بی سابقه است.

/۶۰۲۶/۷۱۳۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت احوال اصفهان کیفیت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته