Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلالات ناشی از تغییرات کد تعرفه واردات که در ترخیص کالاها ایجاد می‌شود، اظهار کرد: پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که این موضوع عام نیست و کد‌های مربوط به واردات کالاها به طور مداوم تغییر نمی‌کند بلکه ممکن است تعداد محدودی از اقلام وجود داشته باشد که یا کد نداشته و برای آنها کد تعرفه تعریف می‌شود یا برای تقسیم‌بندی ردیفی را در برخی کالاها ایجاد می‌کنیم و کد جداگانه‌ای به آن اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه این کار با تصمیم جمعی توسط اعضای کمیته ماده یک انجام می‌شود، گفت: تعیین کد‌های کالا‌ها با تصمیم جمعی تمام وزارتخانه‌های عضو کمیته ماده یک که متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است، انجام می‌شود.

زادبوم بیان کرد: تغییرات ایجاد شده در کدهای تعرفه به چند مورد خاص در سال محدود می‌شود که به محض ایجاد تغییر به گمرکات کشور اعلام می‌شود و معتقد هستیم که اگر اختلالی در ترخیص کالاها به وجود آمده باشد، به دلیل سرعت نامناسب در اطلاع‌رسانی به گمرکات و بانک مرکزی بوده است.

بیشتر بخوانید: بد عهدی‌های اروپا در ارتباطات تجاری با ایران/ چشم انتطار اقدام اروپا برای به راه افتادن ایستکس

او با اشاره به مشکلی که مدتی پیش برای ترخیص دارو‌ها در گمرک و به دلیل تغییرات کد‌های تعرفه به وجود آمد، گفت: تغییر کد یا ایجاد کد جدید امری جاری در طی زمان و تعداد آن‌ها بسیار محدود است؛ تعداد ایجاد کد‌های تعرفه‌ای در طول یک سال کمتر از ۱۰۰ قلم خواهد بود و در صورت تصویب در کمتر از یک هفته به گمرکات کشور ابلاغ می‌شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به شرایط ذکر شده احتمال بسیار کمی وجود دارد که اختلال در ترخیص کالا‌ها با تغییرات به وجود آمده در کد‌های تعرفه در ارتباط باشد؛ به طور معمول تغییرات به وجود آمده در کم‌تر از یک هفته به اطلاع بانک مرکزی و گمرکات کشور می‌رسد.

انتهای پیام/ ایجاد کد‌های تعرفه‌ای در طول یک سال کمتر از ۱۰۰ قلم خواهد بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در این وزارتخانه و پیگیری مسائل مهم در جهت توسعه روابط برد برد با کشورهای آفریقایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی-وزیر صنعت، معدم و تجارت- روز جمعه در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود.

وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه های گمرکی در جهت توسعه روابط برد برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فراوری به کمک توانمندی های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد برد توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برنامه های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره ای است.

علی آبادی به توسعه زیرساخت های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است تا با توسعه خطوط کشتی رانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم.

علی آبادی، بر افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره ای بین توسعه تجارت ایران و آفریقا تاکید کرد و ادامه داد: آمادگی بر تشکیل اتاق های بازرگانی و افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن در یک افق کوتاه مدت، تسهیل در دسترسی متقابل رایزن ها در قالب هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه ها و عرضه محصولات ایران در افریقا به صورت متقابل را داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابرای امیداوری کرد: کشورهای افریقایی در موارد توسعه تجارت، اقداماتی را انجام دهند.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، وی با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های صنعتی قابل توجهی در زمینه‌هایی مانند پتروشیمی مواد شیمیایی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، صنایع معدنی، صنایع خلاق و دانش بنیان شوینده و مواد بهداشتی دارو و تجهیزات پزشکی مصالح ساختمانی مواد غذایی و همچنین در بخش خدمات فنی و مهندسی به خصوص در زمینه زیرساخت‌های پالایشگاهی نیروگاهی حمل و نقل مسکن گردشگری بهداشت و درمان و آموزش برخوردار است.

علی آبادی افزود: ایران می‌تواند این توانمندی ها را در جهت توسعه هرچه بیشتر کشورهای آفریقایی به کار گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج شود و به یک رویداد کاری تبدیل گردد از اینکه امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفاً تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان