Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@18:17:28 GMT

ترامپ: کردها قصد عقب نشینی دارند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۹۷۹۲

ترامپ: کردها قصد عقب نشینی دارند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از موضع خود درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد و گفت، این وظیفه نیروهای آمریکایی نیست که امنیت مرزهای ترکیه و سوریه را برقرار کنند.

 

ترامپ در سخنرانی در برنامه‌ فعالان مسیحی در واشنگتن گفت: آنها باید مرزهای خودشان را داشته باشند، تصور نمی‌کنم سربازان ما باید برای ۵۰ سال آینده در آنجا باشند تا از مرزهای ترکیه و سوریه محافظت کنند در حالی که ما از تامین امنیت مرزهای کشورمان بازمانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بگذاریم ترکیه خودش مرزهایش را اداره کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: اگر ترکیه به حمایت از اقلیت‌ها متعهد نباشد و مسؤولیت بازداشتی‌های داعشی در شمال شرق سوریه را برعهده نگیرد تحریم‌های سختی بر آن اعمال خواهد شد.

وی افزود: آمریکا تعداد زیادی سرباز خود را در عراق از دست داد و هزینه‌های تریلیون دلاری کرد ما باید از این جنگ‌ها خارج شویم. وضعیت خاورمیانه اکنون از زمان قبل از مداخله آمریکا به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی عراق ناامن‌تر است. من به فرماندهان آمریکایی گفتم باید سربازان‌مان را بعد از ۱۹ سال ماندن در افغانستان از این کشور به خانه بازگردانند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اشاره به "منطقه امنی" که آنکارا قصد ایجاد آن را از طریق عملیات "چشمه صلح" دارد، اظهار کرد: در حال حاضر منطقه‌ای به عمق ۳۰ کیلومتر در طول مرزهای ترکیه به وجود آمده است.

وی افزود: یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) قصد دارند تا عمق ۳۰ کیلومتری از مرز با ترکیه عقب نشینی کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: این چیزی خوب خواهد بود. امیدوارم که عقب نشینی کنند. اگر هواپیما ندارید مقابله با نیرویی که دارای هواپیماست، دشوار است.

ترامپ افزود: ما بر داعش پیروز شدیم، ماموریت خود را تمام کردیم و باید به کشور بازگردیم. 

وی خاطرنشان کرد: قرار بود ما ۳۰ روز در سوریه بمانیم اما حضور ما در آنجا ۱۰ سال طول کشید، این جنگ‌ها تمام شدنی نیستند، ما باید سربازان‌مان را از آن جنگ‌های بی‌پایان به کشور بازگردانیم.

ترامپ افزود،‌ از دولتش خواسته در کنار کردها در شمال سوریه بجنگند اما آنها رد کردند.

وی تصریح کرد: ما هرگز جانب هیچ طرف را علیه طرف مقابل نخواهیم گرفت.

310 310

کد خبر 1310038

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه کردهای سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سوریه ترکیه اربعین تیم ملی فوتبال ایران پیاده روی اربعین کردهای سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا سینمای ایران باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام