Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی گفت: چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با همکاری موسسه آموزش عالی انرژی، در ساوه برپا می شود.

احمد قریب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه در ۲۵ آبان ماه در محل موسسه آموزش عالی انرژی ساوه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه متولی این نمایشگاه سازمان انرژی اتمی است و بنا به درخواست هر استان یا شهرستانی، نمایشگاه را در همان استان برگزار می کند، افزود: تولد شاخه پزشکی هسته ای بر اساس کاربردهای رادیو ایزوتوپ ها و بسیاری دیگر از فنون  هسته ای که کمک شایانی در تشخیص و درمان بیماری ها می کند و توسعه کمی و کیفی سبد انرژی کشور در مدیریت تامین برق و کاهش خاموشی ها و افزایش تولید برق و صرفه جویی در سایر منابع می تواند دستاورد و محصول چنین نمایشگاهی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه مشارکت در کاهش منابع آلوده کننده و ممانعت از افزایش گرمای کره زمین، آشنایی با توانمندی‌های کشف و فرآوری سوخت‌های هسته ای و کاربر در راکتورهای اتمی، ارتقا و تعالی استانداردهای صنعتی کشور و ایجاد امکان مشارکت در صنایع پیشرفته و کمک به محققین کشوردر دستیابی به نتایج بهتر و دقیق‌تر را از دستاوردهایی عنوان کرد که از برگزاری اینگونه نمایشگاه ها انتظار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برگزاری کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای بدون حمایت ریاست و همکاران سازمان مقدور نبود و ایده این کنفرانس توسط رئیس سازمان انرژی اتمی و در چارچوب سیاست‌های سازمان با عنوان درهای باز و نوآوری باز عنوان شد و به خوبی هم محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی ثابت معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس انجمن هسته‌ای ایران بعدازظهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان که با حضور برخی مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار کرد: دنیای امروز با چالش‌های بسیار بزرگی روبه رو است و شاید هیچ زمانی مثل امروز دچار چالش خودساخته نبوده است.

وی گفت: چالش‌هایی مثل محیط زیست، تغییرات اقلیمی و بحث اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها و دیگر ابر چالش‌ها و موضوعاتی مل امنیت انرژی و امنیت تأمین غذا، آب و موضوعاتی که مستقیماً به حیات بشری ربط دارد، چالش‌هایی است که الان در سطح جهان رو به رو هستند.

کریمی ثابت افزود: اندیشمندان معتقدند پاسخ به چالش‌ها یک پاسخ جهانی است. چالش‌های جهانی پاسخ‌های جهانی نیاز دارد و کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی بستری مناسب برای طرح چنین موضوعات و یافتن راه حل‌هایی برای این موضوعات است. بدون شک فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های کاملاً اثبات شده است که می‌تواند خیلی خوب و دقیق به برخی از این چالش‌ها پاسخ بدهد.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اگر خلاصه بیانیه این نشست را بگویم تا ۲۰۵۰ تولید برق هسته‌ای را سه برابر خواهد شد؛ یعنی در بیست و پنج سال آینده و این موضوع نویدبخش است که دنیا از مزایا و شرایط بهتری می‌تواند با استفاده از این فناوری مواجه شود.

کریمی ثابت گفت: انجمن هسته‌ای ایران در چارچوب دکترین جمهوری اسلامی ایران که می‌گوید فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچکس و با شعار فناوری هسته‌ای برای توسعه پایدار، این همایش و کنفرانس را برنامه‌ریزی و در حال اجرایی کردن آن است.

وی افزود: همه اذعان دارند که رشد و توسعه نیازمند نگاه به نیازهای نسل آینده است. می‌دانیم که بیش از نیمی از اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار فناوری هسته‌ای می‌تواند آنها را تسهیل کند و دسترسی را امکان پذیر کند.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در همین راستا کشور ما تولید ۲۰ هزار مگاوات برق را در دستور کار دارد و برگزاری این برنامه‌ها و کنفرانس‌ها در همین راستا است. نگاه مسئولان ایران به مسائل محیط زیست و رشد اقتصادی کشور همه باعث شده که تمرکز روی فناوری هسته‌ای و ۲۰ هزار مگاوات جدی باشد.

کریمی ثابت بیان کرد: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور کارش را آغاز کرده و واقعیت این است که با ارائه مقالات و مطالبی که عرضه می‌شود می‌توانیم این نکته را اذعان کنیم که فناوری هسته‌ای در کشور ما به یک بلوغ رسیده است.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس بدون حمایت ریاست محترم سازمان و همکاران سازمان مقدور نبود و ایده این کنفرانس توسط آقای اسلامی و در چارچوب سیاست‌های سازمان با عنوان درهای باز و نوآوری باز عنوان شد و به خوبی هم محقق شد.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه همکارانم که در این کنفرانس شرکت کردند بتوانند فضای مناسبی را داشته باشند که تبادل نظر کنند. از آخرین دستاوردهایی که در صنعت هسته‌ای در حال انجام است آگاه و اقشار مختلف در صنعت و دانشگاه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 751149

دیگر خبرها

  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید