Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@02:37:44 GMT

عمران خان عازم تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۱۰۸

عمران خان عازم تهران شد

نخست وزیر پاکستان تا دقایقی دیگر وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ بین الملل پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ساعتی قبل فرودگاه اسلام آباد را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران ترک کرد و تا دقایقی دیگر به تهران وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا برگزارش منابع آگاه، نخست وزیر پاکستان ظهر امروز با «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد کرد. پس از دیدار با آقای روحانی عمران خان بلافاصله به عربستان خواهد رفت تا پیام ایران را به حاکمان سعودی ابلاغ کند.

در این سفر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور در این سفر عمران خان را همراهی می‌کنند.

گفته شده قرار است نخست وزیر پاکستان در جریان سفر کوتاه چند ساعته خود به تهران ابتکارات خود در خصوص کاهش تنش های بین ایران و عربستان و حتی تهران و واشنگتن را مطرح کند.

تاریخ سفر نخست وزیر پاکستان به تهران مشخص شدجزئیات برنامه‌ دومین سفر رسمی نخست‌وزیر پاکستان به ایران

همچنین قرار است طرفین در حاشیه این نشست پیرامون مسائلی چون کشمیر، دستاورد دو کشور در مذاکرات با طالبان و موضوع متفاوت دو کشور در قبال اتفاقات اخیر دو کشور نسبت به سوریه به بحث و گفتگو بپردازند.

روزنامه های اردو زبان پاکستانی چاپ امروز این کشور نیز با پوشش خبر سفر روز یکشنبه عمران خان به تهران، احتمال حل روابط تیره بین دو کشور عربستان سعودی و ایران را توسط عمران خان بسیار بالا ارزیابی کردند.

این سفر دومین سفر رسمی عمران خان به ایران پس از انتخاب وی به سمت نخست وزیری پاکستان می باشد.

بسیاری از تحلیلگران متعقدند که اگر ابتکار خان برای کمک به حل اختلافات میان ایران و عربستان جواب دهد، این تحول یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک برای اسلام آباد تلقی می شود زیرا اسلام آباد از پیامدهای جدی هرگونه رویارویی در منطقه با خبر است به همین دلیل مصمم به ایفای نقش در خاورمیانه است.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که میانجیگری نخست وزیر پاکستان، نه به درخواست عربستان سعودی، بلکه بیشتر یک ابتکار شخصی دیپلماتیک از جانب نخست وزیر است، البته میزان تمایل ریاض برای کاهش تنش نیز موثر بوده است.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,91,95/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت در حال برگزاریست. نمایندگان کشور‌های ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.   نتایج کامل روز نخست تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:   دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.   امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.   یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند. ­

دیگر خبرها

  • رئیسی عازم تهران شد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • رئیسی به کراچی رفت
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • رئیسی عازم کراچی پاکستان شد
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد