Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: دیشب بارش‌های خوبی در استان‌های اردبیل و گیلان رخ داد و امروز نیز بارش‌ها در سواحل دریای خزر تداوم دارد. در شرق گیلان و غرب مازندران بارش‌ها از شدت بییشتری برخوردار خواهد بود و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد ماند.

وی اظهارداشت: برای شمال غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و برای دامنه‌های جنوبی البرز مانند استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز بعدازظهر دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و ایلام رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد و این رگبارها گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه می‌شوند.

نقشینه گفت: امشب و فردا وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دما همراه خواهد بود که برای منطقه زابل می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر فردا رگبار پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم داشت که استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی ، همدان و غرب اصفهان را شامل می شود که با عبور این موج بارشی از فردا تا آخر هفته بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

وی اظهار داشت: بعدازظهر امروز و امشب در نقاطی از هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس، رگبار پراکنده خواهیم داشت و فردا و پس فردا در نقاطی از فارس نیز این شرایط پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: فردا شاهد افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور و استان‌های شمال غرب خواهیم بود، به عنوان مثال بیشینه دمای امروز رشت ۲۳ می‌شود که فردا به ۲۵ درجه می‌رسد، ساری امروز ۲۴ و فردا ۲۵ و تبریز امروز ۲۳ و فردا ۲۴ درجه خواهد شد. اما مشهد فردا خنک تر می‌شود.

همچنین بیشینه دمای مرز خسروی امروز ۳۳ درجه و فردا ۳۴ درجه خواهد بود. بیشینه دمای مرز مهران نیز امروز ۳۹ درجه بالای صفر می‌شود. برای مرز شلمچه بیشینه دمای ۴۰ درجه برای امروز و فردا پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز کربلا ۳۹ درجه بالای صفر، فردا ۳۸ درجه و پس فردا نیز ۳۸ درجه خواهد بود.

تهران بارانی می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود که در مناطق شمالی و مرتفع به صورت رگبار و رعد و برق و باد شدید پیش‌بینی شده است، فردا تهران کمی خنک تر می‌شود. در واقع بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۶ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۶ درجه بالای صفر بود؛ همچنین بیشینه دمای امروز شمیرانات ۲۵ و کمینه دما ۱۴ درجه خواهد شد.

نقشینه افزود: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش ها در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش‌ها طی امروز همچنان در سطح استان کرمان ادامه دارد و از ساعات بعداز ظهر به تدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

وی افزود: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق و تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند؛ بنابراین آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: در ارتفاعات، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری کنند.

وی گفت: همچنین برای امروز وزش باد در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

 سلاجقه تصریح کرد: فردا از شدت ناپایداری‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود و فقط بارش‌های ضعیفی در مناطق جنوب، شمال، مرکز و جنوب غرب استان خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: برای روز شنبه نیز بارش در ارتفاعات جنوب استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره دمای استان کرمان بیان داست: از لحاظ دمایی تغییراتی چندانی نداریم.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان، کوهبنان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که بافت با ۳۵ میلیمتر و بعداز آن کوهبنان با ۲۵ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

سلاجقه تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد، خنک‌ترین منطقه استان کرمان بود. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • تهران تا فردا بارانی است