Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:18:48 GMT

گنبد سلطانیه غرق بوی گل‌محمدی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۳۴۰

گنبد سلطانیه غرق بوی گل‌محمدی شد

رئیس جهادکشاورزی سلطانیه از توسعه کشت گل‌محمدی در این شهرستان خبر داد.

پیمان حائری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز کشت گل‌محمدی در سلطانیه، اظهار کرد: کشاورزان سلطانیه‌ای در ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اقدام به کشت گل‌‍‌محمدی خواهند کرد.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر توجه به کاشت محصولات با نیاز آبی کم و تغییر الگوی کشت با توجه به بحران آبی موجود همواره یکی از سیاست‌های جهادکشاورزی بوده است، تصریح‌ کرد: جهادکشاورزی سلطانیه در سال‌های گذشته در راستای تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم‌ آب‌بر اقدامات خوبی انجام داده است که یکی از این اقدامات، ترغیب آنان به کشت گل‌محمدی در اراضی کشاورزی این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی سلطانیه با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کاشت این محصول در سلطانیه، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های گل‌محمدی این است که در برابر سرما، آفات و بحران کم‌آبی مقاوم‌تر است.

این مسئول ادامه داد: از دیگر مزایای کشت گل‌محمدی این است که پس از به ثمر نشستن، در مدت زمان اندکی به مرحله بازدهی بالای اقتصادی می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلطانيه گل محمدي زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند