Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:00:27 GMT

ما نمک سفره و فالوورمان را هم از او می‌گیریم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۶۸۵

ما نمک سفره و فالوورمان را هم از او می‌گیریم

یکی دیگر کنایه زده بود که حالا انقدر با امام حسین فالوور نگیر! حتما این هم انتظار داشته بنویسم بخدا قصدم این نبود! من دنبال رواج روح محرم و عرض ارادت به اباعبدالله هستم!

به گزارش مشرق، محمدرضا شهبازی، نویسنده و طنزپرداز در مطلبی نوشت:

آواتارش عکسی در میدان تقسیم استانبول است، بعد پیام داده که «امسال برای فلافل خوردن نمیری اربعین گشنه؟»
و حتما فکر می کرده که شروع میکنم به قسم خوردن که نه به خدا! ما نیتمون این نیست! ما بر اساس فلان روایت و آیه و تفسیر می‌رویم آنجا که شعانر را زنده کنیم و از این جور استدلال ها!

نخیر عموجان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا ما برای فلافل می‌رویم پیاده‌روی اربعین! حالا فلافل عراقی که جای خود، من یکی امسال آرزو به دلِ همان برنج و لوبیایی هستم که خیلی مشتری نداشت و برای منی که حال و حوصله صف اییستادن را نداشتم، خیلی هم لذیذ بود. تازه اینها که غذاست، همان خرما ارده کپه شده توی سینی‌ها هم کم چیزی نیست. یا آن شلغم بی‌رنگ و بویی که سحرها خیرات می‌کنند تا سرمای سر صبح زائرها را زمینگیر نکند.

بله عزیزم! غذا خوردن از دست نوکرهای اربابِ ما انقدر مزه می‌دهد که حاضریم معطلی دم مرز و بی‌خانمانی و خوابیدن توی سرما و ساعتها پیاده‌روی توی گرما و تاول زدن پاها را به جان بخریم تا یک لقمه نان بخوریم. ما همینقدر گشنه و بدبخت و بیچاره اربابیم.

بله... اصلا ما برای اینجور چیزها می‌رویم کربلا، شما هم برای اینکه بستنی‌فروشهای خیابان استقلال اوسکولتان کنند و هی بستنی را با میله بچرخانند و برای گرفتنش عرقتان در بیاید و بعد هم قاه قاه بخندید که «وای، چقدر جاذبه توریستی شگفت‌انگیزی» بروید استانبول. تا ببینیم ارباب ما کنار فلافل و خرما ارده و شلغم پخته چه چیزی توی کشکولمان می‌گذارد و آتاتورک بغیر از اسوکول شدن توی خیابان تقسیم چه تحفه‌ای حواله‌تان می‌کند.

یکی دیگر کنایه زده بود که حالا انقدر با امام حسین فالوور نگیر! حتما این هم انتظار داشته بنویسم بخدا قصدم این نبود! من دنبال رواج روح محرم و عرض ارادت به اباعبدالله هستم!

زرشک! این حرفها به من نمی‌آید قشنگم! دهنم می‌چاد! مایی که یاد گرفته‌ایم نمک سفره‌مان را هم از ارباب بگیریم، فالوورمان را هم از خودش میگیریم! برای لایک هم گدایی خودش را میکنیم. اصلا مفاتیح‌های خانه ما را که ببینی صفحات دعا برای رفع چشم زخم و تب و گلودرد و روا شدن حاجات و... ورم کرده از بس خواندیم. جامعه کبیره هم اگر میخوانیم برای همان آخرهایش هست که می‌گوید «یا ولی الله... بین و من و خدا یه سری گناهها هست که تا نبخشی خدا نمیبخشه»...

ما به بچه هایمان هم یاد میدهیم با همین فلافل و شلغم و فالوور و لایک و دعای معده‌درد و «انَ بینی و بین الله عز وجل ذنوبا» و... شروع کنند، تا ان‌شاالله‌ به مدد خود اهل بیت برسند به «و قلبی لکم مسلّم و رایی لکم تبع و نصرتی لکم معدّه...»

خلاصه اینکه ماها یکجور عجیبی دیوانه‌ایم نازنین... آخر الزمان، دیوانه‌هایش هم دیدن دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن حسینیه اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی، استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ "چریش" یکی از این سبزی های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گياه چریش چندين برگ دارد كه مانند سبزي تره قسمت انتهايي آن در غلافي سفيدرنگ پيچيده شده‌ است.

گياه چريش در فصل بهار در همه سبزی فروشی ها عرضه مي شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاييان با استفاده از اين گياه آشي موسوم به آش چريش و ناني به نام نان چريشي درست مي‌كنند.

آش چريشي مخلوطي از حبوبات، بلغور و گياه چريش است و نان چريشي نيز با استفاده از خمير، زردچوبه، سيب زميني، پياز، روغن حيواني و گياه چريش در تنور پخته مي‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد