Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:20:00 GMT

خطای کنکور ۹۸ باعث تضییع حق داوطلبان نظام قدیم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۰۷۶۳

خطای کنکور ۹۸ باعث تضییع حق داوطلبان نظام قدیم شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در شیوه برگزاری کنکور ۹۸ مشکلاتی مشاهده می‌شود که منجر به تضییع حقوق داوطلبان نظام قدیم شده است و نیاز است تا سازمان سنجش و وزارت علوم جدی‌تر به ماجرا وارد شوند. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در کنکور کارشناسی امسال، برای نخستین بار شیوه عجیبی برای طراحی سؤالات از منابع نظام جدید و قدیم به‌کار گرفته شد که همین مسئله اعتراضات گسترده داوطلبان گروه نظام قدیم کنکور را در پی داشته است؛ داوطلبان نظام قدیم کنکور امسال (حدود 400 هزار شرکت‌کننده) معتقدند سازمان سنجش در برگزاری کنکور امسال، تخلفاتی را مرتکب شده که منجر به تضییع گسترده حقوق کنکوری‌های نظام قدیم در آزمون امسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبانی که حالا می‌گویند "وقتی برای پیگیری حقوق تضییع‌شده به سازمان سنجش مراجعه می‌کنیم به‌راحتی می‌گویند «برو یک سال دیگر بخوان!»"، اما این دسته از داوطلبان می‌گویند: "دیگر توان خواندن این کتاب‌های تکراری را نداریم و هر بار که دوباره می‌خواهیم اینها را بخوانیم، یاد ظلمی می‌افتیم که به ما شد".

البته آنها پیگیری‌های مختلفی برای دفاع از حق خود داشتند از دیوان عدالت اداری و مجلس تا سازمان سنجش، دفتر ریاست جمهوری و قوه قضائیه اما تا به امروز هیچ‌کدام نتیجه‌ مطلوب را نداشته است.

دست آخر داوطلبان نظام قدیم کنکور 98 در ادامه پیگیری‌های خود در اعتراض به شیوه ناعادلانه کنکور امسال و در نهایت بی‌توجهی مجلس و دیوان عدالت اداری به این تضییع حق، از حجت‌الاسلام رئیسی ریاست قوه قضائیه استمداد کردند.

در همین رابطه، اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس با اشاره به قرائت گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره نحوه برگزاری کنکور کارشناسی 98 و اعمال شیوه همترازی به تسنیم گفت:‌ در بحث کنکور 98 مشکلات و تخلفاتی مشاهده می‌شود چون سازمان سنجش از قبل اعلام نکرده بود، قرار است چنین تصمیمی بگیرد و باید از قبل به داوطلبان اعلام می‌شد که قرار است شیوه همترازی اعمال شود.

وی افزود: اقدام سازمان سنجش باعث شده تا داوطلبان احساس کنند، حقشان ضایع شده است و متأسفانه این اتفاق هم افتاده و نباید فارغ‌التحصیلان دو نوع نظام آموزشی را در یک الگوی واحد و به صورت همزمان مورد ارزیابی قرار می‌دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بحث اعلام منابع و طراحی سوالات آزمون نیز مشکلاتی وجود داشت و سازمان سنجش برای جبران این مسائل در تراز نمرات تغییراتی اعمال کرد تا شرایط به زیان داوطلبان نظام قدیم تمام نشود ولی شیوه همترازسازی ابهام دارد و درباره آن شفاف‌سازی نشده است.

وی ادامه‌داد: انتظار داریم وزارت علوم اگر در مواردی مشاهده می‌کند، حق داوطلبان ضایع شده است آن را اصلاح و حقوق داوطلبان را در نظر بگیرد و در بحث ظرفیت‌ها تجدید نظر کند، نیاز است شهامت داشته باشند و بابت اشتباهات عذرخواهی کرده و مشکل را برطرف کنند.

عباسی بیان‌کرد: کمیسیون آموزش هم  درباره شیوه همترازی ابهام دارد و باید وزیر علوم یا رئیس سازمان سنجش به صورت دقیق و  مصداقی به ماجرا ورود کنند.

داوطلبان کنکور 98 دست به دامان "رئیس دستگاه قضا" شدندنامه رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درباره شیوه ناعادلانه کنکور کارشناسی 98آیا بیش از 300 هزار داوطلب نظام قدیم کنکور 98 قربانی خطای سازمان سنجش شده‌اند؟!

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران در دانشگاه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند.

پورعباس تصریح کرد: تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود