Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل کودکان و سالخوردگان هستند که در کشور عراق از خانواده خود جدا شده و موفق به پیدا کردن آنها نشده‌اند.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی گمشده در عراق از طریق نیروهای هلال احمر به کشور بازگردانده می‌شوند، اظهار کرد: این طرح با عنوان باز پیوند خانواده از ۲ روز گذشته آغاز شده است و زائران گمشده در عراق از طریق نیروهای این جمعیت ساماندهی و تحویل ایران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از فعالیت پایگاه خیاطی این جمعیت در مرز مهران خبر داد و گفت: در این پایگاه امدادگران به زائرانی که نیازمند امکانات خیاطی برای دوخت لباس، کوله پشتی و غیره هستند خدمات‌دهی لازم را خواهند داشت.

عارفی افزود: بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در روند خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی اربعین حسینی دایر شده است و تا پایان ایام اربعین فعالیت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امسال با برپایی ۲۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرز مهران به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم به زائران حسینی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: طرح امداد و نجات اربعین تا اوایل آبان ماه توسط جمعیت هلال احمر ایلام ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۶۰۳۲/۷۱۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام جمعیت هلال احمر اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند با ورود نیرو‌های هلال‌احمر مازندران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی هلال احمر مازندران، غلامعلی فخاری مدیرعامل هلال‌احمر مازندران اظهار داشت: ساعت 20 جمعه 14 اردیبهشت، گزارش مفقودی 4 کوهنورد در ارتفاعات قله دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مازندران (EOC) گزارش شد.

وی افزود: به دلیل شرایط جوی نامناسب، گروه از مسیر خارج شده بود و در ساعت 20:05 با مرکز EOC مازندران ارتباط تلفنی برقرار کردند.

فخاری ادامه داد: متعاقب  اعلام به مرکز EOC مازندران پس از راهنمایی لازم و ارائه نقطه GPS به اعضاء گروه، بصورت تلفنی کوهنوردان را جهت رساندن به منطقه امن راهنمایی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بیان کرد: پس از گذشت ساعاتی و عدم ارتباط گروه با مرکز EOC مازندران و پایگاه رینه، یک تیم متشکل از 3 نفر از پایگاه رینه با تجهیزات کوهنوردی به همراه یک گروه کوهنوردی داوطلب مردمی استان البرز جهت جستجو در ساعت 05:00صبح تاریخ 1403/02/14 برای جستجو میدانی به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: پس از جستجوی تیم کوهستان پایگاه رینه در ضلع غربی و گروه کوهنوردی داوطلب در ضلع جنوبی که در ساعات اولیه صبح نتیجه‌ای حاصل نشد، در ساعت 10:00 صبح، تیم کوهنوردی داوطلب مردمی اعلام کردند 2 نفر از افراد مفقودی را در قرارگاه مشاهده نمودند که 

وی افزود: به گفته اعضای تیم گمشده، یک نفر از اعضای تیم جهت صعود به قله عظیمت کرده و از سمت ناندل قصد فرود دارد و نفر چهارم هم به بارگاه سوم عظیمت کرده تا تجهیزات جامانده گروه را به سمت پایین انتقال دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • یسنا سالم پیدا شد
  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • نجات ۳ مرد گرفتار در کوه سیاه لنده توسط امدادگران هلال احمر