Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات 13 میلیون و 135 هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی برنجی صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم به شش ماهه نخست امسال مربوط می شود و پیش بینی می شود آمار صادرات شش ماهه دوم سال با توجه به افزایش شمار واحدهای صنعتی، بیشتر از شش ماهه نخست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: هم اینک 197 شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می کنند که محصولات تولیدی 20 شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو عمده ترین محصولات تولیدی حوزه صادرات منطقه آزاد قشم است.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می شود.
برنجی با اعلام اینکه 30 شرکت جدید با جذب 541 نیروی کار در این منطقه در حال احداث می باشد، افزود: 7 شرکت با پیشرفت 85 در صد و شرایط جذب افزون بر 70 نیروی کار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
به گفته برنجی، طی چهار و نیم سال گذشته و در دوره سکانداری حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 98 پروانه بهره برداری برای فعالان اقتصادی صادر شده که 58 مورد آن با سرمایه هشت هزار میلیون دلار و افزون بر هفت هزار و 300 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با ایجاد شرایط کار برای یک هزار و 68 نفر از افراد بومی و غیربومی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی فراهم شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 197 شرکت با جمعیت 4 هزار و 819 نیروی کار در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند که با تکمیل 30 واحد صنعتی در درست احداث شمار واحدهای تولیدی به 227 و آمار نیروهای این شرکت ها هم به 5 هزار و 360 نفر افزایش می یابد. 
به گزارش ایسنا، جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت فراوان نفت و گاز، موقعیت بسیار ارزشمند صنایع دریایی، موقعیت ویژه در بخش گردشگری و بازار مناسب خرید در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان قشم استانی اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد

 تفاهم‌نامه به منظور همکاری در جذب سرمایه گذاران و صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری در جهت بهره‌برداری از مزیت‌های صید و صیادی و ایجاد صنایع وابسته آن، ایجاد صنایع چوب، ایجاد کارخانه فرآوری نارگیل، ایجاد مرکز تجاری و بسته‌بندی چای در منطقه آزاد چابهار برای صادرات و صادرات مجدد به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان، اوراسیا و قفقاز جنوبی، به امضای حمیرا ریگی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و آریاراتنه مارتین رئیس هیات سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا رسید.

توافق شد بزودی هیاتی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سریلانکا برای بازدید، ارزیابی و سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار