Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@16:49:01 GMT

سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل رامسر ارزش تاریخی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۸۴۳

سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل رامسر ارزش تاریخی نداشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: سنگ قبر مفقود شده که یادمان ۱۷ تن از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی در محوطه مسجد آدینه جواهرده رامسر بوده، فاقد ارزش تاریخی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدابراهیم حاجی‌پور در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به خبر مفقود شدن سنگ یادمان یاران میرزا کوچک‌خان در روستای جواهرده رامسر در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سنگ قبر مفقود شده که یادمان ۱۷ تن از یاران میرزا کوچک‌خان جنگلی در محوطه مسجد آدینه جواهرده رامسر بوده، فاقد ارزش تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در بعضی از شبکه های اجتماعی و برخی سایت های خبری با انتشار تصویری مدعی مفقود شدن سنگ قبر شهدای نهضت جنگل در مسجد آدینه روستای جواهرده شدند، افزود: مفقود شدن این سنگ یادمان مربوط به هشت ماه پیش است، ولی همچنان بسیاری از کاربران بدون توجه به این زمان، تصاویر را دست به دست می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تصریح کرد: سنگ یادمان شهدای نهضت جنگل حدود ۳۰ سال پیش به درخواست مرحوم آیت الله ابوالقاسم مسیح شرقیان از علمای شهرستان رامسر در این مکان نصب شده بود.

این مسئول با بیان اینکه این سنگ به دلیل قدمت کم آن ارزش تاریخی ندارد، افزود: یادمان ۱۷ شهید نهضت جنگل این منطقه تنها یک سنگ قبر بوده که در آن تاریخ و جزئیات شهادت یاران میرزا کوچک خان درج شده بوده است.

حاجی‌پور با اظهار بی اطلاعی از علت مفقودی این سنگ مزار گفت: با هیات امنای مسجد آدینه هماهنگی می‌شود تا هر چه زودتر نسبت به تهیه و نصب این سنگ در آرامستان این مسجد اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر