Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:30:48 GMT

۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال دچار دیابت هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۱۹۹۰

۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال دچار دیابت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال مبتلا به دیابت هستند و باید در این زمینه دقت کرده و الگوی زندگی ما تغییر کند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز ۲۱ مهر ماه در حاشیه مراسم پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: مشکل جامعه شهری چاقی و افزایش وزن است و دو سوم جامعه شهری چاق هستند و شاهد الگوی غذایی ناسالم  هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیابت، سرطان و فشار خون برای بروز به زمان نیاز دارند و در کنار این که چاق می شویم باید منتظر بیماری‌های مربوط به متابولیک نیز باشیم تصریح کرد: ۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال مبتلا به دیابت هستند و باید در این زمینه دقت کرده و الگوی زندگی ما تغییر کند.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: امروزه زنان و مردان، بسیاری از مسیرها را با وسایل نقلیه می روند و برای رفتن به محل کارشان حاضر نیستند چند قدم بیشتر بردارند و حتی ماشین شان را در نزدیک ترین جای ممکن پارک می‌کنند در صورتی که در کنار الگوی تغذیه ای نامناسب و تحرک کمی که داریم بیشتر باید دقت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پیشرو در سیاست گذاری در امر سلامت است، خاطرنشان کرد: باید در مدارس ورود کنیم و به خانواده ها اموزش بدهیم چرا که الگوی تغذیه اگر تغییر کند هزینه های ما در درمان کم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: تا دیابت  کنترل نشود بخش های جراحی و تا فشار خون کنترل نشود بخش های مغز و اعصاب شلوغ خواهند بود و در کنار توصیه های بهداشتی باید  توصیه های تعذیه ای هم  داشته باشیم.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به تنوع وجود فست فودها و جذابیت آنها خاطرنشان کرد: ما قصد مقابله با این غذاها را نداریم بلکه باید راهکار داشته باشیم و در کنار آن فعالیت های منظم فیزیکی داشته باشیم.

این متخصص قلب و عروق، پیاده روی را بهترین ورزش خواند و گفت: پیاده روی نیاز به ابزار خاصی ندارد و در هر زمان امکان انجام آن وجود دارد ودر پارکهای شهر فضا های خوبی برای این ورزش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به بحث داروهای سنتی و گیاهی که مصرف آن رو به افزایش است پرداخت و توضیح داد: همه ما با گیاهان دارویی آشنایی داریم و با مصرف آن آشنایی داریم اما اگر این مصرف جنبه طبابت پیدا کند باید منتظرعوارض آن هم باشیم.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: داروهای شیمیایی با آزمایشات زیادی که بر روی آن ها انجام شده است وارد بازار می شود و نباید  بی دلیل هر ماده ای را به عنوان دارو تجویز کرد.

وی تاکید کرد: هیچ دارویی معجزه انجام نمی دهد و معجزه در زندگی خود افراد و در خوب خوردن و خوب ورزش کرردن است.

به گزارش ایسنا، به مناسبت ۲۴ مهرماه روز جهانی غذا، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، اداره نظارت بر فرآورده های غذایی و بهداشتی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح امروز با شعار "رفتار ما اینده ما را می‌سازد" از دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تا دانشکده دندانپزشکی پیاده روی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند