Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده بان حقوق بشر سوریه در پنجمین روز عملیات ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد، نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند اکثر مناطقی که نیروهای ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان آن در شهرک راس العین در حومه حسکه به تصرف خود درآورده بودند، پس بگیرند. کرد های سوریه

به نقل از اسکای نیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد،‌ نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند اکثر این مناطق را در پی درگیری‌های شدید پس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد افزود: درگیری‌ها بین دو طرف عقب‌نشینی نیروهای "ارتش آزاد سوریه" را از منطقه صنعتی به همراه داشت.

ترکیه

براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌ها در حال حاضر در منطقه گذرگاه راس العین، محور تل حلب متمرکز است و این محور شاهد  بمباران شدید و خشونت متقابل است.

وزارت دفاع ترکیه تسلط نیروهای خود و نیروهای مخالف سوریه را بر شهر راس العین و و گذرگاه مرزی راس العین اعلام کرده بود که کردها این خبر را رد کردند و گفتند تنها بر ورودی شهرک مسلط شده‌اند.

منابع محلی در راس العین نیز به المیادین گفتند،‌ نیروهای ترکیه‌ای و افراد مسلح وابسته به آن بر شهرک راس العین مسلط نشدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت، بیش از ۱۷ تن از بین نیروهای طرفدار ترکیه در جریان ضد حمله نیروهای کرد در راس العین کشته و در درگیری‌ها با نیروهای ترکیه نیز چهار تن از نیروهای کرد کشته شدند.

به رغم این شکست اما المیادین گزارش داد، گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه در ورودی شهرک سلوک از توابع تل ابیض در شمال سوریه در حال پیشروی هستند. آنها در صدد تسلط بر شهرک سلوک در حومه شمالی رقه و از توابع تل ابیض هستند.

سازمان ملل نیز طی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، از زمان شروع عملیات ترکیه بیش از ۱۳۰ هزار تن از تل ابیض و راس العین متواری شده‌اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد

وزارت خارجه سوریه گزارش مضحک این کشور درباره حقوق بشر که اخیرا صادر شد را محکوم و تاکید کرد که آمریکا صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به گزارش مضحکی که اخیراً وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر صادر کرده بود اعلام کرد که ایالات متحده با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت حرف زدن درباره حقوق بشر و یا متهم کردن کشورها در این زمینه را ندارد و باید به نقض قوانین بین‌المللی پایان داده و مداخلات خود در امور سایر کشورها را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه به این منظور آمده است که وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارشی را منتشر کرد که مملو از اطلاعات گمراه کننده درباره حقوق بشر بود . در چهارچوب تلاشی از سوی دولت‌های متوالی آمریکا جهت معرفی خود به عنوان حافظ حقوق بشر در سراسر جهان و سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشور در نقض حقوق بشر قرار داشت که آخرین مورد آن کمپین‌های سرکوب خشونت آمیز علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست، در حالی که این دانشگاهیان خواستار پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا با کارنامه سیاه خود در زمینه حقوق بشر صلاحیت این را ندارد که دیگر کشورها را متهم کند و یا به آنها درس بدهد؛ زیرا تاریخ ایالات متحده پر از وحشتناک‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است که از نابودی مردمان بومی در قاره آمریکا شروع شد و سپس به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ممنوعه در هیروشیما و ناکازاکی و کشتار بسیاری از ملت‌ها و غارت ثروت‌های آنها رسید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که مردم سوریه در نتیجه سیاست‌های متجاوزانه دولت‌های متوالی آمریکا از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی، تجاوز به خاک سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در بخش‌هایی از خاک سوریه و غارت ثروت‌های ملی این کشور آسیب زیادی دیده‌اند و هنوز هم از آنها رنج می‌برند. علاوه بر آن آمریکا با تحمیل محاصره ناعادلانه یکجانبه درحال مجازات جمعی مردم سوریه و دیگر ملت‌های مورد هدف است که نقض آشکار حقوق بشر از جمله حق زندگی محسوب می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد که آمریکا باید از سیاست‌های مخرب خود عقب نشینی کرده و به نقض قوانین بین‌المللی و استفاده از استانداردهای دوگانه و سیاسی کردن مسائل حقوق بشری پایان داده و از مداخله در امور سایر کشورها و بی‌ثبات کردن آنها دست بردارد.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • نبرد سنگین نیروهای فلسطینی با متجاوزان در شهر رفح
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید