Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:54:15 GMT

گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه مشکل امنیتی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۱۳۹

گذرگاه‌های مرزی شلمچه و چذابه مشکل امنیتی ندارند

به گزارش ایرنا سردار لطفعلی پاکباز یکشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: تردد زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه بدون دغدغه است و از شنبه شب موج بازگشت زائران اربعین شتاب گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات ترانزیتی صورت گرفته در مرزها خوزستان برای انتقال زائران گفت: زمینه برای تردد روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از مرزهای استان خوزستان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور افزود: هماهنگی با طرف عراقی برای بازگشت آسان زائران اربعین صورت گرفته است و مرزبانی نیز به وظایف خود در این راستا به خوبی عمل می کند.

سردار پاکباز تصریح کرد: با برقراری امنیت در کشور عراق تا کنون نیازی به حضور مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران اربعین پیش نیامده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ هزار زائران اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات عالیات سفر کرده اند و بیش از ۲۵۰ هزار نفر نیز تا کنون به کشور بازگشته‌اند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: حجم بازگشت زائران اربعین به کشور رو به افزایش است و شنبه شب  بیش از ۳۵ هزار نفر از مرزهای استان خوزستان به کشور بازگشته‌اند.

وی با زائران کربلا توصیه کرد سفر خود را کوتاه‌تر کنند تا در مسیر بازگشت در کشور عراق با مشکل مواجه نشوند.

 حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان زائران اربعین مرزبانی اربعین ۹۸ مرز شلمچه مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مرزبانی کشور که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

کد خبر 847187 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین