Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:07:08 GMT

نمايشگاه بين المللي واردات چين در شانگهاي

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۲۲۰۶

نمايشگاه بين المللي واردات چين در شانگهاي

خبرگزاری آریا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به اینکه چین ظرفیت های بزرگی برای تقویت همکاری دارد ،گفت: نباید از این طرفیت ها غافل شد باید از آنها استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به اینکه چین ظرفیت های بزرگی برای تقویت همکاری دارد ،گفت: نباید از این طرفیت ها غافل شد باید از آنها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمد کشاورززاده» به ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی چین برای تجار ایرانی اشاره کرد و گفت: شاید در اذهان عمومی این طور متبادر شود که چین فقط یک کشور صادرکننده کالا است و فقط به دنبال صادرات کالا است اگرچه طبیعی است هر کشوری چنین برنامه های داشته باشد اما چین برای توسعه اقتصادی خود برنامه هایی هم برای واردات کالا دارد که از جمله این برنامه ها دومین نمایشگاه بین المللی واردت چین در شانگهای است.
وی افزود: سال گذشته این نمایشگاه با حضور سه هزار و 700 شرکت از 150 منطقه و کشور برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از 57 میلیارد دلار قرارداد امضا شد که تجار ایرانی هم می توانند با مشارکت جدی سهم بزرگی از این سرمایه گذاری داشته باشند.
سفیر ایران در چین با اشاره به اینکه این نمایشگاه 400 هزار متر مربع زیربنا دارد و ایران هم می توانست با کیفیت و کمیت بالاتری شرکت کند ، افزود: بازار چین بزرگ است و این کشور قصد دارد در 15 سال آینده 30 تریلیون دلار کالا و 10 تریلیون دلار خدمات وارد کند.
کشاورززاده گفت: نمایشگاه صادرات شانگهای که 5 تا 10 نوامبر (14 تا 19 آبان) برگزار می شود فرصت خوبی برای معرفی کالاها و تولیدات ایرانی است. ایران متاسفانه سال گذشته در این نمایشگاه شرکت نکرد و فرصت خوبی را از دست داد.
امسال هم توقع بر این بود که شرکت ها و تجار ایرانی حضور قوی تر و گسترده تری داشته باشند اما باز حضور 15 شرکت ایرانی در این نمایشگاه شروع خوبی است اگرچه کافی نیست.
وی با اشاره به اهمیت این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه وارداتی دنیا یاد می کنند اعلام کرد از ایران وزیر صنعت ، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه نمایشگاه شرکت می کند.
سفیر ایران در چین گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های ما اقتصاد مقاومتی است حتما باید از این فرصت ها استفاده کنیم باید از هم اکنون چاره اندیشی شود تا در سال آینده ایران بتواند با قدرت بیشتری در این نمایشگاه شرکت کند.
وی گفت: با توجه به توافقات اخیری که در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به چین در زمینه صادرات میگو و آبزیان از ایران به چین صورت گرفت فرصت برای صادرات غیر نفتی به چین افزایش یافته است و به نظر می رسد در آینده بتوانیم محصولات کشاورزی ، صنایع دستی و کالاهای لوکس را به چین صادر کنیم.
سفیر ایران در چین از این کشور به عنوان بازار مستعدی یاد کرد و گفت: محصولات ایرانی از جمله پسته ، خاویار ، فرش و زعفران در چین بازار مناسبی دارند و باید برای کسب سهم بیشتر باید تلاش کرد.
کشاورززاده در مورد ظرفیت های همکاری ایران و چین هم گفت: ظرفیت های چین بسیار بالا است هر چه تلاش کنیم باز هم کم است برخی برداشت ها که اکنون در ایران در مورد چین وجود دارد مربوط به گذشته است در حالی که چین در 40 سال گذشته جایگاه بالایی را در همه زمینه ها در سطح جهان کسب کرده است.
وی گفت: در حال حاضر بیش از 15 درصد از اقتصاد جهانی سهم چین است و در بازاری به این بزرگی ، می شود در تمام زمینه ها کار کرد شاید در گذشته فرصت هایی را از دست دادیم برای مثال سال گذشته در نمایشگاهی با این عظمت نتوانستیم شرکت کنیم این عدم حضور یک نوع غفلت است امسال هم می توانستیم خیلی قوی تر شرکت کنیم اما بنا به دلایلی بخش های تجاری کشور علیرغم فراخونی که داده شده کمتر توجه کرده اند.
سفیر ایران در چین افزود: هر کدام از استان های چین به اندازه ی یک کشور هستند درآمد یکی از استان های جنوبی چین از ایتالیا و اتریش بالاتر است شرکت های تجاری ایران به جای اینکه توان و سرمایه خود را صرف جاها و کشورهایی کند که زمینه صادرات ندارند باید در اینجا سرمایه گذاری کنند به عنوان مثال کل تولیدات میگوی ایران در یک سال به اندازه مصرف یک روز چین است که بیانگر وسعت بازار در این کشور است پس هرچه قدر هم تولید کنیم اینجا بازار دارد چین هم کشور دوست ما است و می توانیم بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نمایشگاه واردات چین شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»