Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با گذشت یک روز از رسیدن طوفان هاگیبیس به توکیو پایتخت ژاپن، رسانه‌های محلی در این کشور از افزایش تعداد کشته‌ها، مفقودان و زخمی‌های طوفان خبر دادند.

اداره هواشناسی ژاپن روز شنبه (دیروز) در پی وقوع طوفان هاگیبیس که شدت آن از سال ۱۹۵۸ میلادی بی‌سابقه بوده است، هشدار سطح ۱۲ را برای برخی شهرها از جمله توکیو پایتخت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر در خبرها آمده بود این طوفان که وزش باد و بارش‌های شدید را به‌دنبال داشته، موجب رانش زمین و طغیان رودها شده است.

خبرگزاری «کیودو» ژاپن امروز (یکشنبه) گزارش داد که در نتیجه این طوفان حداقل ۱۹ نفر کشته، حدود ۱۰۰ تن زخمی و ۱۶ نفر مفقود شده‌اند.

این رسانه ژاپنی، آمار کشته، زخمی و مفقودان طوفان هاگیبیس را به نقل از اطلاعات نیروهای امدادی و مقام‌های دولتی منتشر کرده است. اما «یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن آمار رسمی را ۷ کشته و ۱۵ مفقود اعلام کرده است.

نیروهای امدادی در مناطق مرکزی، شرقی و شمال شرقی ژاپن در تلاش برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند و وزارت دفاع ژاپن هم حدود ۲۷ هزار نفر از پرسنل خود را برای کمک‌های امدادی بسیج کرده است.

شهر «ناگانو» در مرکز ژاپن با بیشترین حجم خرابی‌ها مواجه شده است و طوفان به همراه سیل در این منطقه سبب شده که ارتفاع آب در برخی بخش‌های مسکونی به 5 متر برسد.

مقام‌‎های دولت ژاپن از حدود شش میلیون نفر از ساکنان جزیره «هونشو» خواسته بودند که منطقه را تخلیه کنند. ایستگاه‌های قطار، مترو و فرودگاه‌ها در بخش‌های زیادی از ژاپن از جمله این جزیره در روزهای شنبه و صبح یکشنبه (به وقت محلی) تعطیل شده بودند.

مقام‌های ژاپن برای مناطقی از توکیو و مناطق مرکزی و شرقی ژاپن هم پیشنهاد تخلیه صادر کرده بودند، اما امروز یکشنبه این هشدار تخلیه برداشته شد.

وزارت «حمل و نقل، گردشگری، زیرساخت و سرزمین» ژاپن اعلام کرد که حداقل ۴۸ مورد رانش زمین و گل و لای ناشی از سیل در ۱۲ بخش حادث شده و ۹ رودخانه طغیان کرده‌اند.

فرودگاه «هانِدا» در توکیو و اغلب خطوط قطار «شینکاسن» که روز گذشته در نتیجه طوفان بسته شده بودند، امروز باز شدند البته هنوز هم بسیاری از پروازها به مقصد هاندا و از هاندا به دیگر مناطق لغو هستند. خطوط متروی پایتخت هم همچنان تعطیل هستند.

برخی رسانه‌های ژاپنی هم خبر دادند که برق حدود ۴۲۵ هزار منزل مسکونی در نتیجه طوفان قطع شده است.

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن روز گذشته بعد از تشکیل جلسه اضطراری کابینه برای بررسی طوفان گفت: «دولت هر کاری که در توانش باشد برای همکاری با سازمان‌های مربوطه به منظور احیای هر چه زودتر خدمات رسانی (به ساکنان مناطق آسیب دیده) انجام خواهد داد».

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ

«محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری «فلسطین الان» امروز در بمباران خانه‌اش در شهر رفح (جنوب غزه) به شهادت رسید. در این حمله ۶ نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

الجمل که در حمله شب گذشته جنگنده‌های صهیونیستی به خانه‌اش در محله «الجنینه» در شرق رفح زخمی شده بود، امروز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • طوفان حاره‌ای چیست؟
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن