Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم پاراوزنه برداری ایران در خصوص شرایط این تیم توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران در خصوص وضعیت تیمش بیان کرد: فکر می‌کنم تیم وزنه برداری جانبازان و معلولین در المپیک پرقدرت و پرمدال ظاهر شود. با این تیم در مسابقات جهانی قزاقستان بودم که با ۳ مدال طلا  قهرمان شدیم و اگر یک مقدار  بدشانس نبودیم، می‌توانستیم به چهارمین مدال هم برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی، ۲ وزن دیگر هم می‌توانستیم مدال طلا را به دست آوریم. اما شرایط به شکل دیگری رقم خورد. ۶ سهمیه برای پارالمپیک داریم و ۴ مسابقه گزینشی دیگر هم در پیش داریم که آخرین آن‌ها در امارات خواهد بود و اگر در آن‌ها حضور داشته باشیم، می‌توانیم ۶ سهمیه مان را کسب کنیم.

ظرفیت تیم پاراوزنه برداری بالا است

او درمورد  تعداد مدال‌های طلا در پارالمپیک گفت: وقتی تیم پاراوزنه برداری را می‌بینم، احساس می‌کنم حق آن‌ها این است که تعداد طلا‌های زیادی دریافت کنند. قول دادن جالب نیست، اما ظرفیت این تیم را بالا می‌دانم و امیدوارم ۶ وزنه بردار پارالمپیکی مان مدال‌های درخشانی کسب کنند و این دوره بیشتر از ۲ مدال طلا بگیریم. بدون تعارف باید بگویم که ظرفیت این تیم  بالا است. اما متاسفانه بستر برای این شرایط  آماده نیست و خیلی‌ها نمی‌دانند این بچه‌ها چه مشکلاتی دارند.

بیشتر بخوانید: حضور ۲۲ رشته در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو

جامعه با طرز صحیح برخورد با ورزشکاران معلول آشنا نیست

توکلی درمورد شرایط تیم ملی پاراوزنه برداری ادامه داد:  یک جانبار ویلچری حتما باید یکی، ۲ کمک داشته باشد تا همه کارهایش را انجام دهد. اگر سر تمرین بیایید از اینکه چه وزنه‌هایی می‌زنند، لذت می‌برید چرا که آن‌ها تعصب و غیرت دارند، اما امکانات ما کامل نیست. جامعه نیز  با طرز صحیح برخورد با این عزیزان آشنا نیست.

مشکلات وزنه برداری مربوط به دیروز و امروز نیست

توکلی درمورد اینکه تیم ملی  وزنه برداری ایران در المپیک، فقط ۲ سهمیه خواهد داشت، بیان کرد: مشکلات وزنه برداری مربوط به دیروز و امروز نیست. تعداد امتیازات منفی مان زیاد شده و حالا ما به ۲ سهمیه رسیدیم. تیم خوبی داریم، اما شرایط بد شد. می‌توانستیم از شانس هایمان به خوبی استفاده کنیم، اما فقط ۲ سهمیه خواهیم داشت که البته امیدوارم بهترین نفرات به توکیو اعزام شوند. بحث دوپینگ بسیار وسیع و گسترده است و اگر بخواهیم صحبت کنیم، نمی‌توانیم مفصل همه جوانب را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: مسیر پیچیده وزنه برداران ایران تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو

در رده های پایه، ورزشکاران به مسائل دوپینگ آشنا نیستند

او ادامه داد: ما ۲ نوع دوپینگ داریم. مجاز و غیرمجاز و کسی که دنبال غیرمجاز می‌رود، به دردسر خواهد افتاد. ابتدا باید اطلاع رسانی درستی کنیم. در رده نوجوانان و جوانان بسیاری از ورزشکاران به مسائل آشنا نیستند و فقط این مسائل را از بزرگتر‌ها می‌پرسند. آن‌ها هیچ سررشته‌ای ندارند. در حالی که این کار علمی است و باید به آن به صورت حرفه‌ای پرداخت.

رحمان یک اسطوره است و نیازی به امثال من ندارد

او در پاسخ به این سوال که  آیا در تیم پاراوزنه برداری هم کسی به تنهایی  تمرین می‌کند یا خیر، گفت: سیامند رحمان شرایط بسیار خاصی دارد. رحمان یک اسطوره است و نیازی به امثال من ندارد. حرفه‌ای و مودب است و من مسابقات جهانی قزاقستان را با او تجربه کردم. او در شهر خودش تمرین می‌کند، چرا که شرایط فیزیکی خاص خود را دارد و اواخر اردو و نزدیک مسابقات به جمع ما اضافه می‌شود. از نظر شرایط اخلاقی لزومی ندارد تعریفی از سیامند رحمان کنیم. باید بگویم که  او بسیار حرفه‌ای کار می‌کند. دوست دارم از عزیزانی که در مسابقات جهانی کمک مان کردند، تشکر کنم. افرادی مثل علی محمودی، بابک محمدی و صمیمی به عنوان رئیس فدراسیون پارالمپیک که همه جوره به ما کمک کردند.

امیدوارم هجمه ها علیه حدادی کم شود

مربی اختصاصی احسان حدادی گفت: احسان اخیرا در مسابقات جهانی قطر عنوان هفتمی را کسب کرد. او ۵-۶ دوره‌ای بود که نتوانسته بود به فینال برسد، اما امسال به فینال رسید. هر چند که خیلی‌ها ایراد گرفتند. فکر می‌کنم  به جز احسان حدادی در دو و میدانی نداریم که شکل و شمایل ورزشی داشته باشد. به هر حال  امیدوارم این هجمه‌ها کم شود. مدام درباره هزینه‌ها صحبت می‌شود. سوال من این است که آیا  ۱۰ هزار دلار برای کشور ما مبلغ زیادی است؟ امیدوارم حدادی روحیه بیشتری پیدا کند و برای مسابقات المپیک با مدال برگردد.

منصوریان شبیه من است، نه من شبیه منصوریان

توکلی در خصوص شباهتش به علیرضا منصوریان گفت: من شبیه منصوریان نیستم، بلکه او شبیه به من است. چرا که  من پرسپولیسی هستم، اما او یک استقلالی است.

انتهای پیام/

اظهارات حسین توکلی درخصوص شرایط تیم پاراوزنه برداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت استان مرکزی، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی پیامی، این فقدان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«از گیر و دار روز قیامت مرا چه باک/ خود را فکنده‌ام به کمند تو یا حسین (ع)

با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت جانگداز خادم الحسین(ع) کربلایی نصرت‌الله میرزایی که عمری را به مدیحه سرایی اهل بیت (ع) در کسوت شبیه‌خوانی پرداخته بود خدمت خانواده محترم و جامعه شبیه‌خوانان استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

مرحوم میرزایی در هنر شبیه‌خوانی صاحب اندیشه‌ای هنرمندانه و کوله‌باری از تجربه بود. بی‌شک او بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.»

کد خبر 6086462 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی